کد خبر : 27588
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1397- 10: 12

حمایت از تولید ایرانی؛ در کنار مردم یا خیانت به مردم؟!

حمایت از تولید ایرانی؛ در کنار مردم یا خیانت به مردم؟!

باتوجه به توصیه های مکرر مقام معظم رهبری و اقدام های فرهنگی بسیار خوبی که توسط رسانه ها صورت گرفته باعث شده مردم نیز عزم خودرا در استفاده از کالاهای تولید داخل جزم کرده و با اصلاح الگوی مصرف خود سعی در حمایت از تولید ملی نمایند.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا ستوده عضو شورای جوانان انقلابی شهر رشت و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی در یادداشتی نوشت:

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای بارها در سخنرانی های عمومی و جلسات خصوصی از لزوم حمایت از کالای ایرانی و تولید در در ایران توسط دولت و مردم سخن گفته اند و برای نشان دادن اهمیت این موضوع با نامگذاری ابتدای سال ضمن تعیین خط و مشی کلان کشور اقدام به جلب توجه مسئولین و مردم حول این موضوعات نمودند.
بر هیچ کس پوشیده نیست که حمایت از تولید و کالاهای داخلی منافع بسیاری برای اقتصاد کشور از قبیل رونق صنعت،رونق اقتصاد،رشد و نوآوری تولید، افزایش اشتغال، تقویت کاگر ایرانی ،کاهش بیکاری،رقابتی شدن و بهبود فضای کسب و کار، بهبودکیفیت کالاهای تولیدی ، افزایش قدرت پول ملی، ثبات قیمت ها، تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی، جلوگیری از افزایش نقدینگی ، کاهش واردات کالاهای خارجی ، افزایش صادرات، عدم وابستگی به کشورهای دیگر و…. دارد که مجموع مزیتهای وق منجر به اقتصادی قوی و مقاوم در مقابل تهدیدهای خارجی خواهد شد.
باتوجه به توصیه های مکرر مقام معظم رهبری و درکنار آن اقدام های فرهنگی بسیار خوبی که توسط رسانه های کشور اعم از دیداری ،شنیداری و مجازی صورت گرفته است باعث شده مردم عزیز و با بصیرت ایران اسلامی نیز عزم خودرا در استفاده از کالاهای تولید داخل جزم کرده و با اصلاح الگوی مصرف خود سعی در حمایت از تولید ملی نمایند.
متاسفانه با تمام تلاشهای صورت گرفته درخصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی در تمام سطوح نظام جمهوری اسلامی از مسئولین تا مردم ظاهرا بزرگترین مانع در مسیر اعتمادسازی و پشتیبانی از تولید داخلی در مرحله اول بعضی از تولیدکنندگان هستند که بارها نشان داده اند که حاضرند برای دستیابی به سود بیشتر چشم بر تمام حمایتها ببندند و پا برروی اعتماد مردم و مسئولین گذارند.
این دسته از تولیدکنندگان بارها نشان داده اند که با کوچکترین نوسان که پیش می آید با انبار کردن کالاهای خود ، عرضه را کم می کنند و باظاهر شدن در نقش دلال در روند بازار اختلال ایجاد می کنند.
شاهد این ادعا بستن انبار چندین و چند کارخانه بزرگ و معروف در کشور است، آنها با اینکه در حال تولید هستند اما کالای تولیدی خود را به بازار عرضه نمی کنند و با این اقدام باعث بهم خردن نظم در عرضه و تقاضا شده و بازار سیاه برای محصولات تولیدی خود ایجاد و قیمت محصولات خود در بازار را تا چند برابر افزایش می دهند.
سرآمد این قبیل تولیدکنندگان خودروسازان هستند که بارها این سیاست را بکار برده اند و هم اکنون نیز چندماهی ست که از تحویل خودروهای پیش فروش خود به بازار طفره می روند و این روزها تولیدکنندگان ایرانی پکیج و کولر نیز به آنها اضافه شده اند تاجاییکه مصرف کنندگان برای پیدا کردن یک دستگاه پکیج بازار چندین استان را زیر رو می کنند اما دریغ…
چگونه می شود که این قبیل تولیدکنندگان همیشه خواستار حمایت دولتها هستند اما خودشان حاضر به حمایت از مردم نبوده و حتی با اتخاذ سیاستهایی غلط و حرام باعث بوجود آمدن بحران در بازار و به زحمت افتادن مردم می شوند .
باید به این قبیل تولیدکنندگان گوشزد کرد که نباید در این اوضاع اقتصادی هیزم بیار معرکه شوید زیرا ممکن است خودتان ، سرمایه شما و علی الخصوص اعتماد مردم را یک شبه از دست بدهید ، عزیزان جواب حمایتهای رهبر و مردم کشورتان را با خیانت ندهید ودر جنگ اقتصادی امروز به جای اینکه مقابل مردم بایستید در کنار آنها باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار