کد خبر : 40121
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مرداد 1398- 02: 15

حجت الاسلام مهدوی در نشست خبری:

حمایت دستگاه های دولتی از هیئت های مذهبی بسیار کم است/ اجرای طرح مائده ولایت در ۳۱۳ نقطه استان/ بزرگداشت مهم ترین عید بشریت “غدیرخم”

حمایت دستگاه های دولتی از هیئت های مذهبی بسیار کم است/ اجرای طرح مائده ولایت در ۳۱۳ نقطه استان/ بزرگداشت مهم ترین عید بشریت “غدیرخم”

رئیس سازمان تبلیغات گیلان با بیان کمک های دستگاه های دولتی و اجرایی تصریح کرد: مسئولان اجرایی در مناسبت های مذهبی فقط نقش حمایتی داشته باشند نه دخالت و متولی گری و این حمایت های جزئی خود را به واسطه رسانه ها بزرگ نشان ندهند.

به گزارش خبرنگار گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: بزرگداشت شعائرالهی از نشانه ها و آثار تقوای قلب هاست لذا در جامعه ای که برای شائبه الهی ارزش قائل میشوند زمینه سازی تقوای عمومی را فراهم میکنند.
حجت الاسلام مهدوی با توجه به اینکه بزرگ ترین شعائر الهی، عیدالله اکبر غدیر خم است اظهار کرد: غدیرخم بزرگ ترین و مهم ترین عید بشری است که باید بزرگ داشته شود و آنچنان که از احدایث اهل بیت برمی آید برای بزرگداشت این عیدالله اکبر ده ها بلکه بیش از صدها راه و روش تعبیه گردیده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت عید غدیر افزود: تمامی حرکات زندگی در روز عید غدیر از جانب معصومین به ارادتمندان ائمه و دوستداران حضرت علی (ع) بار ارزشی قائل شده تا در لایه های جریان زندگی یک فرد حاکم شود، لذا اگر نماز جماعت همیشه ارزش داشته و مستحب است، در آداب بزرگداشت عید غدیر ارزش مضاعف و تایید فراوان شده است.
سعید مهدوی با توجه به جهت دهی فرهنگ عمومی به عنوان یکی از زیرساخت های تمدن اسلامی توسط سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امسال پیگیر احیای سنت های فراموش شده و مورد تاکید ائمه عصمت و طهارت از جمله آن که تاکید بسیار شده و ثواب زیادی دارد سنت اطعام، دردستور ویژه کار خود قرار داده ایم.
وی با تاکید بر سنت اطعام افزود: امام رضا (ع) فرموده اند که اگر در روز غدیر یک مومنی را اطعام دهی مانند این است که تمام انبیا و پیامبران را پذیرایی کرده ای و امام صادق (ع) یکی از نام های غدیر را “یوم الطعام “معرفی کرده است که با احیای سنت اطعام مقابله با افکار پلید وهابیت، مبارزه عملی خواهیم داشت.
حجت الاسلام مهدوی با اشاره به بحث نشاط خانواده در قالب طرح مائده ولایت خانوادگی که یک طرح کاملا مردمی است خاطرنشان کرد: به مناسبت هزار و چهارصد و سیمین سالروز واقعه غدیر خم حداقل ۱۴۳۰ خانواده در سطح استان غذای خانه خود را پخت می‌کنند و همان غذای خانه را در یک تفرجگاه مهمی سفره پهن کرده و تا حد مقدوراتشان از مردم نیز پذیرایی می‌کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان طرح مائده ولایت و پخت غذا در سطح شهر تاکید کرد: امسال در سطح استان ۳۱۳ ایستگاه مائده ولایت با ساماندهی مردم و هیئت ها و بانیان خیر بر حسب مقدورات تشکلات با انواع غذاهای ساده از مردم پذیرایی می‌شود.
مهدوی با توجه به آداب روز عید غدیر خاطرنشان کرد: خرید لباس نو برای فرزندان، رفتن به مسجد و اقامه نماز جماعت، خواندن نماز ظهر عید غدیر از آداب سفارش شده روز عید غدیر است.

سعید مهدوی با توجه به محوریت های سازمان تبلیغات در راستای عید غدیر افزود: برنامه ریزی برنامه های دهه امامت و ولایت با رویکرد محتوامحوری و با بهره‌گیری از ظرفیت های مردم، توجه به شعار، محوری دهه امامت و ولایت و بیانیه گام دوم انقلاب با بهره‌گیری از مبلغین و مبلغات جهت ترویج عید غدیر، برگزاری نشست های گفتمانی دینی غدیرشناسی برای پاسخ به شبهات نوجوانان و جوانان و تعامل با تمام ارگان های مرتبط جهت برپایی ایستگاه های صلواتی و طرح مائده ولایت از کار های سازمان در این ایام است.
وی با اشاره به سیاست ویژه سازمان تبلیغات، برگزاری مردمی شعائر دینی مانند عید غدیر، محرم و اربعین است اظهار کرد: دستگاه های حکومتی و دولتی می‌توانند در کنار مردم در مراسمات مذهبی حمایت کنند زیرا اگر مراسمات مذهبی فقط دولتی شود در دراز مدت به شعائر دینی آسیب جدی وارد می‌شود و اینکه نباید مراسمات مذهبی، نفتی شود.
حجت الاسلام سعید مهدوی با بیان کمک های دستگاه های دولتی و اجرایی تصریح کرد: مسئولان اجرایی در مناسبت های مذهبی فقط نقش حمایتی داشته باشند نه دخالت و متولی گری و این حمایت های جزئی خود را به واسطه رسانه ها بزرگ نشان ندهند، حمایت دستگاه های دولتی از هیئت های مذهبی بسیار بسیار کم است ولی سر و صدای آنها بسیار زیاد است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مطالبه جدی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث موکب های اربعین گفت: موکب های ایرانی در پذیرایی عراقی ها خدشه وارد نکنند و لازم نیست موکب های ایرانی در عراق برپا گردد بلکه نزورات خود را برای آنان بفرستند، خادمان موکب های اربعین نیز در موکب های عراقی تقسیم شوند و در کنار آنان خدمت کنند.
وی با توجه به نزدیک شدن به روز خبرنگار در تجلیل از آنان افزود: آیه سازمان تبلیغات اسلامی مختص به این سازمان نیست بلکه مصادق این آیه خبرنگاران با هویت انقلابی نیز است.
مهدوی با توجه به خبرنگاران و اصحاب رسانه جبهه حق تاکید کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه ای که در جبهه حق فعالیت میکنند میتوان گفت که کارکرد زینبی دارند و از مصادیق آیه تبلیغی می‌باشند. خبرنگاری که با رسالت الهی حرکت میکند جز خدا و وجدان از هیچ کسی نمیترسد و برای نشر معروف و نهی از منکر بدون هیچ خوفی حرکت میکند به همین دلیل جز سخت ترین کارها است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خبرنگاران و اصحاب رسانه را رزمندگان خط مقدم مواجهه با تهاجم و شبیخون دشمنان دین و آیین و میهن خواند و اظهار کرد: خبرنگاران از یک سمت با نظام سلطه و جنگ رسانه ای آنان مقابله و مواجهه میکنند و از طرف دیگر در یک مبارزه نرم پر هزینه مقابله با نفوذی های دشمنان در مقابل کانون های قدرت و ثروت به امر به معروف و نهی از منکر میپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار