کد خبر : 15711
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1396- 48: 18

حمایت روحانیون از فرد خاص سبب کاهش جمعیت در نمازهای جمعه می‌شود

حمایت روحانیون از فرد خاص سبب کاهش جمعیت در نمازهای جمعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حمایت روحانیان از فرد خاص سبب کاهش اعتبار علما در سطح آحاد جامعه و همچنین کاهش جمعیت در نمازهای جمعه می‌شود.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر یکشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اجرای برخی برنامه ها برای رسیدن به آرمان های نظام اسلامی ضروری است.

وی با اشاره به تخریب مسئولان نظام توسط برخی، افزود: متاسفانه برخی تخریب مسئولان را وظیفه شرعی خود می دانند عملی که سبب تضعیف روحیه مسئولان و خدمتگذاران نظام می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به گردهمایی بزرگ علما، روحانیان و ائمه جمعه استان قبل از ماه مبارک رمضان سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین تأکیدات در این گردهمایی دوری ائمه جامعات و روحانیان از هر جریان سیاسی بود.

 

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی بدون طرفداری از فرد خاص، خاطرنشان کرد:حمایت روحانیان از فرد خاص سبب کاهش اعتبار علما در سطح آحاد جامعه و همچنین کاهش جمعیت در نمازهای جمعه می‌شود.

آیت الله قربانی با تأکید برضرورت حفظ وحدت در سطح جامعه، تصریح کرد: بعداز انتخاب رئیس جمهوری اکنون وقت همدلی و همکاری برای رسیدگی به امور جامعه و رفع مشکلات مردم است.

وی با اشاره به حضور ۸۰ هزار نفر روحانی در قم و نبود روحانی در برخی از مناطق کشور، افزود: مردم ارتباط خوبی با علما و روحانیان دارند و معتقد هستند که برخی از نابسامانی ها با حضور علما و روحانیان حل می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انجام امور فرهنگی و علمی از نکته‌هایی است که روحانیان باید به آن بپردازند، گفت: دشمنان شبهات بسیاری را در جامعه مطرح کردند و روحانیان باید پاسخگوی این مسائل باشند.

وی به برخی از تألیفات خود در حوزه پاسخگویی به شهبات اشاره کرد و یادآورشد: پاسخ به شبهات دینی از وظایف استادان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای به‌دنبال از بین بردن اعتقاد مردم هستند، تأکید کرد: اگر جامعه با فرهنگ اسلام ناب آشنا باشد، دین حفظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به همه مسائل دید سیاسی داشته باشیم، اظهار کرد: انگیزه دینی مردم در جامعه باید حفظ شود بنابراین آشنایی مردم با دین حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان روستاها را سنگر دینداری دانست و تصریح کرد: مردم در جامعه به‌ویژه در روستاها باید احساس کنند بی‌پناه نیستند و این امر وظیفه روحانیان را سنگین‌تر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار