کد خبر : 50649
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

گزارش ویژه/

حمله «حامیان حرمت شکنی عاشورای ۸۸» به حاج منصور و محمود کریمی/ موسویان:باید یک توافق هسته ای جدید با ترامپ امضا کنیم

حمله «حامیان حرمت شکنی عاشورای ۸۸» به حاج منصور و محمود کریمی/ موسویان:باید یک توافق هسته ای جدید با ترامپ امضا کنیم

آن طیفی که در سال ۸۸، حرمت شکنان عاشورای حسینی را «مردم خداجو»! نامیده بود و از قیام امام حسین(ع) «درس مذاکره»! گرفته بود، حالا دلواپس اسلام شده و فریاد وامصیبتا سر داده است!

به گزارش گیلانستان روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه “ویژه‌های مشرق” نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد.

*******

**حمله «حامیان حرمت شکنی عاشورای ۸۸» به محمود کریمی

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «سعید شریعتی» از محکومین فتنه ۸۸ با عنوان «خدشه‌دار شدن احساسات بسیاری از مومنان» نوشت: «مناجات‌های ماثوره از ناحیه حضرات معصومان در ایام و لیالی ماه مبارک رمضان سرشار از معارف بزرگ خداشناسی، رابطه مخلوق و خالق و آداب و شیوه‌هایی برای تقرب هر چه بیشتر بندگان با پروردگار است…این حرف بی‌اساس که مداح در مناجات چند شب پیش خود به امام حسین و حضرت زهرا نسبت داده، جسارت واضح و صریح به آن نواحی قدسیه است و جای تعجب است که هیچ‌یک از روحانیان و مراجع دینی تا کنون به این جسارت واکنش نشان نداده‌اند».

شریعتی در ادامه نوشت: «هیچ‌کس از این مداحان، سند و منبع و مدرک نمی‌خواهد و گویا چک سفید امضا دارند که هر داستان و شعر و قصه‌ای را در به بهانه گرفتن اشک از مومنان به زبان جاری کنند، فارغ از اینکه تا چه حد موجب مضحکه ادبیات دینی و شناخت جوانان از گوهر دین و اولیای دین می‌شوند».

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» از نزدیکان یکی از سران فتنه- در شماره امروز در مطلب دیگری نوشت: « “مداحی ما عین سیاست ماست”، این عین عبارتی است که منصور ارضی سال ۸۸ و در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی رسانه نزدیک به شهرداری وقت تهران مطرح و از حضور مداحان در عرصه سیاست و اظهارات آنان در این حوزه دفاع کرد».

آن طیفی که در سال ۸۸، حرمت شکنان عاشورای حسینی را «مردم خداجو»! نامیده بود و از قیام امام حسین(ع) «درس مذاکره»! گرفته بود، حالا دلواپس اسلام شده و فریاد وامصیبتا سر داده است!

طیف تندروی اصلاح طلب بارها توهین به ائمه اطهار و مقدسات را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ «حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد(ابراهیم اصغرزاده) »، «حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است(رجبعلی مزروعی) »، «معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند(عزت الله سحابی)»، «خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است(عبدالکریم سروش)»، «فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان میشود(عبدالکریم سروش)»، «امروز خدا در جامعه هیچ کاره است(محسن کدیور)»، «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست(محمد خاتمی)»، «ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است(علیرضا علوی تبار)»، «تفکر فقیهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند(سعید حجاریان)» و…تنها بخشی از جسارت طیف تندروی اصلاح طلب به مقدسات و ائمه اطهار(ع) است.

تا همین چند روز پیش، رسانه های اصلاح طلب همزمان با تاکید بر استمرار تعطیلی اماکن مذهبی و حرم معصومین، تاکید داشتند که باید سالن های سینما هر چه زودتر بازگشایی شود تا مردم روحیه تازه پیدا کنند.

اینجا بود که نشان می داد که اصرار این طیف بر تعطیلی اماکن مذهبی و حرم معصومین، هیچ ربطی به رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته و صرفا به دلیل نگرانی این جماعت از تأثیرگذاری این اماکن بر جوانان است. جذب جوانان از طریق هیات های مذهبی، مساجد، اماکن متبرکه و…هر آنچه که طیف تندروی اصلاح طلب رشته کرده بود، پنبه می کند.

ژست دلواپسی برای اسلام از سوی حامیان حرمت شکنی عاشورای ۸۸، به قیافه این جماعت زار می زند. محمود کریمی، در این سال ها پای بسیاری از جوانان را به مجلس اهل بیت(ع) بازکرده و زمینه تغییر و تحول را در بسیاری از جوانان این مرز و بوم فراهم کرده است. پس قطعا چنین شخصی مورد بغض و نفرت افراطیون اصلاح طلب است.

محمود کریمی در توضیحات خود می گوید، مطلبی که بیان شد، «حکایت» بود و نه روایت مذهبی. از سوی دیگر، در حکایت یاد شده تاکید می شود که فرد قمار باز در عالم مستی «تصور» می کند که طرف قمارش امام معصوم است و به جای ایشان نیز بازی می کند. از این موضوع نمی توان نتیجه گرفت که راوی این حکایت فعل خلاف شرعی را به امام معصوم نسبت داده است.

یکی از فعالین رسانه ای در توضیح این حکایت نوشت: «اگر بپذیریم که راه های هدایت گوناگون است و بسته به شخصیت و استعداد افراد تغییر می کند چرا باید از این امر برآشفته شد که گوش قمار بازی مست را هم با تکیه بر مفاهیم و آموخته های خودش بگیرند و به قول مولوی کش کشانش ببرند!؟ ».

در روزهای گذشته، بی بی سی فارسی(رسانه ملکه انگلیس)، ایران اینترنشنال(رسانه وابسته به آل سعود) و دیگر رسانه های معاند، محمود کریمی را بخاطر بیان این حکایت مورد حمله قرار داده اند؛ یک سوال؛ رسانه های وابسته به آل سعود و ملکه انگلیس، دلواپس اسلام شده اند!؟

** موسویان:باید یک توافق هسته ای جدید با ترامپ امضا کنیم

«حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای که اکنون در آمریکا اقامت دارد، در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «ایران باید ۴اقدام همزمان انجام دهد: اول اینکه در پاسخ به خروج آمریکا از برجام و درصورت ناتوانی ۵قدرت باقیمانده عضو برجام درتامین مزایای اقتصادی برجامی کشور؛ باید از برجام خارج شود، همچنین درصورت انکار حقوق مشروع و قانونی هسته‌ای ایران در چارچوب معاهده ان. پی. تی، توسط آمریکا ایران باید اجرای معاهده ان. پی. تی را تعلیق کند. موضوع بعدی اجازه دسترسی به آژانس بود که تهران اعلام کند که طبق فتوای مقام معظم رهبری، به آژانس اجازه بازرسی درحد اطمینان از عدم‌انحراف به‌سمت ساخت سلاح هسته‌ای را خواهد داد. یعنی دسترسی داوطلبانه به آژانس».

موسویان در ادامه گفت: «پس از این اقدامات نوبت به گفت‌وگو با ترامپ می‌رسد یعنی همزمان با اعلام خروج از برجام و تعلیق معاهده ان. پی. تی و ادامه دسترسی آژانس، برای گفت‌وگو با ترامپ در مورد یک توافق هسته‌ای اعلام آمادگی کند».

این دیپلمات سابق که پیش از این در مذاکرات توافق سعدآباد نیز حضور داشته است، مدعی شده است که می توان با ترامپ بر سر یک توافق هسته ای جدید به مذاکره بنشینیم.

این در حالی است که تحلیلگران غربی به دفعات تاکید کرده اند که هدف اصلی ترامپ از مذاکره با ایران، صرفا «فتودیپلماسی» (مذاکره نمایشی جلوی دوربین ها برای اثبات تسلیم شدن طرف مقابل) است.

مذاکره از نگاه دولت مستکبر و غارتگر امریکا، به هیچ عنوان معنای معامله نمی دهد. بلکه هدف اصلی آمریکا از مذاکره، ستاندن مولفه های قدرت طرف مقابل با ابزار مذاکره است. بر همین اساس یکروز هسته ای را بهانه قرار می دهند و روز دیگر توان موشکی و قدرت منطقه ای را.

اکنون دولت آمریکا به دلیل ناتوانی در مهار کرونا در وضعیت نامناسبی قرار دارد. در این شرایط، مذاکره با ایران یک برگ برنده برای ترامپ خواهد بود و این در حالی است که این مذاکره هیچ دستاوردی برای ایران نخواهد داشت.

** عصبانیت اصلاح طلبان از وحدت منتخبان مجلس یازدهم

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «تقسیم صندلی رئیس و نواب مجلس پشت درهای بسته» نوشت: «باشگاه خبرنگاران متعلق به جناح اصولگرایان دیروز صبح از برگزاری یک نشست در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته با حضور چهره‌های اصولگرایی که این روزها نامشان برای رقابت بر سر صندلی ریاست پارلمان بر سر زبان‌ها افتاده، یعنی “قالیباف، حاجی‌بابایی، آقاتهرانی، تقوی، نیکزاد، میرتاج‌الدینی، زاکانی و میرسلیم” خبر داده است و دست آخر هم این‌طور نتیجه گرفته که “به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای ریاست مجلس میان قالیباف و حاجی‌بابایی و برای نواب ریاست هم میان زاکانی، آقاتهرانی، میرتاج‌الدینی، نیکزاد و میرسلیم باشد”. نشستی که باشگاه خبرنگاران درباره‌اش نوشته گویا بدون حضور رسانه‌ها برگزار شده و خبرش هم از سوی برگزارکنندگان با تأخیری دوروزه به دست این رسانه رسیده است»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصولگرایان نام این گعده‌های پیشامجلسی خود را “هماهنگی‌های لازم برای سازماندهی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی” گذاشته‌اند».

پیش از برگزاری انتخابات مجلس در مقطعی که اصلاح طلبان حداقل ۴ لیست انتخاباتی منتشر کرده بودند، طیف اصولگرا «لیست وحدت» را منتشر کردند و در نهایت اصلاح طلبان ۳۰ بر هیچ در تهران باختند.

در آن برهه اصلاح طلبان روی تفرقه افکنی میان اصولگرایان حساب ویژه ای باز کرده بودند که البته هیچگاه به هدف خود نرسیدند. حالا این طیف در شرایطی که هنوز مجلس یازدهم آغاز به کار نکرده است، حملات گسترده ای را علیه منتخبان مردم به راه انداخته اند.

اما وحدت منتخبان مجلس یازدهم، اصلاح طلبان را عصبی و آشفته کرده است. منتخبان مردم در مجلس بارها اعلام کرده اند که هدفشان رسیدگی به مطلبات مردم و رفع مشکلات است، مسئله ای که اصلاح طلبان همواره از آن غافل بوده و اهمیتی به آن نمی دهند.

انتهای پیام/مشرق نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار