کد خبر : 24811
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

حمله وحشیانه آمریکا به سوریه تبلیغاتی و بدون محتوای تعیین‌کننده بود

حمله وحشیانه آمریکا به سوریه تبلیغاتی و بدون محتوای تعیین‌کننده بود

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حمله وحشیانه آمریکا به سوریه بدون محتوا و تبلیغاتی بود و به هیچ وجه تعیین‌کننده صحنه نبرد نبوده است.

به گزارش گیلانستان: سید علی آقازاده عصر امروز در گفت‌وگویی با اشاره به حمله وحشیانه بامداد امروز آمریکا با همکاری فرانسه و انگلیس به سوریه اظهار کرد: آمریکا به بهانه اینکه سوریه از گاز شیمیایی در دوما استفاده کرده حمله‌ای را برنامه‌ریزی کرد و علیرغم اینکه سازمان ملل برای بازرسی تیم‌هایی را به غوطه شرقی اعزام کرده مناطقی را از کشور سوریه را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه در روزها و ماه‌های اخیر سوریه موفقیت‌های خوبی در اطراف دمشق به دست آورده و تروریست‌ها را از اطراف دمشق دور کرده افزود: ارتش سوریه امنیت بسیار خوبی را در پایتخت سوریه ایجاد کرده‌اند اما آمریکا به بهانه‌های مختلف تلاش کرد تا با حمله به سوریه تبلیغات در افکار عمومی جهان را به دست بیاورد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در حمله بامداد امروز تلاش کرد تا خودی از خود به کشورهایی حامی سوریه و متضاد با تروریسم نشان دهد گفت: آمریکا خواست تا وجه ایران و روسیه را در جهان خشونت‌طلب نشان دهد درحالی‌که به ادعای خود 120 بمب را به‌طرف سوریه پرتاب کرده و مراکزی را مورد هدف قرار داده است.

نماینده اسبق مردم رشت در خانه ملت با اشاره به همکاری خصمانه انگلیس با آمریکا در حمله به سوریه افزود: به حاشیه رفتن آمریکا و هم‌پیمانانش در به آشوب کشیدن منطقه برای همه نمایان شده و مساعدت برخی از کشورهای منطقه ازجمله عربستان سعودی، اردن و ترکیه در تنش‌آفرینی برای همه آشکار است.

آقازاده با اشاره به بازتاب منفی این حمله وحشیانه گفت: حمله وحشیانه آمریکا به مواضع سوریه بدون محتوا و تبلیغاتی بود و به هیچ وجه تعیین‌کننده صحنه نبرد نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه سوریه اکنون چیزی برای از دست دادن ندارد گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش وارد جنگ جهانی شده‌اند و هفت سال هست که در سوریه هزینه می‌کنند تا نظامش را ساقط کنند اما تاکنون پیروز نشده‌اند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت روزافزون سوریه افزود: آمریکا در چند ماه گذشته نیز مراکز نظامی سوریه را هدف قرار داده بود و نتیجه آن فعال‌تر شدن آن مراکز بود.

نماینده اسبق مردم رشت در خانه ملت با بیان اینکه سوریه در اداره کشور و نقش‌آفرینی در منطقه با مصمم‌تر شده گفت: آمریکا و دو کشور دیگر در حمله وحشیانه خود نه‌تنها خود را منزوی کردند بلکه در داخل سوریه اکنون مقاومت و همبستگی مردم بیشتر نیز شده است.

آقازاده با تأکید بر اینکه حمله آمریکا نتوانست اثر وضعی درصحنه سیاسی و اجتماعی سوریه ایجاد کند گفت: کشورهای حامی سوریه پس از حمله بامداد امروز با مصمم‌تر شده‌اند و یقیناً به نتیجه مطلوبی نخواهند رسید. / فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار