کد خبر : 31345
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

حُسن الختام پافشاری بر یک ادعای واهی، آیا سالاری دستور وزیر را اجرا می کند؟!

حُسن الختام پافشاری بر یک ادعای واهی، آیا سالاری دستور وزیر را اجرا می کند؟!

نمایندگانی که بدون درک فنی موضوع، سراسیمه به میدان آمده و در دفاع از انتصاب چهار بخشدار غیر مستخدم سخن راندند، معلوم نیست که آیا به قوانینی که خود آن را وضع کرده اند مکلفند و یا اینکه این قوانین تنها در مقاطع خاص قابل استناد و تذکر دادن است؟

به گزارش گیلانستان نزدیک به یک سال است که ماجرای انتصاب ۴ بخشدار غیر مستخدم در رسانه های استان گیلان، تجزیه و تحلیل می شود و علیرغم مواضع شفاف و مستند رویداد گیلان، سالاری استاندار گیلان و برخی نمایندگان با دفاع از این انتصابات تلاش نمودند تا توجیهی قانونی برای آن ارایه نمایند، غافل آنکه هیچگاه ماه زیر ابر باقی نمی ماند و رسوا می شود هر که در او غش باشد.

علیرغم مکاتبات معاون وزیر، رسانه های مدافع انتصابات سالاری، عطف به ما سبق نشدن این مکاتبات را دلیلی بر عدم عزل این چهارتن بر شمردند، این در حالی است که اسناد جدید نشان می دهد اساساً استاندار گیلان قبل از اقدام به صدور حکم به نظریات وزارت کشور و نیز سازمان امور استخدامی کشور بی تفاوت بوده و آن را ملاک قرار نداده است. در فقه جمله ای در خصوص درک مطلب وجود دارد تحت این عنوان که: “العاقل یکفیه الاشاره و الجاهل یضرب بالسیاط” یعنی فرد عاقل را اشارتی بسنده می کند و ….اما چه شده است که برای موضوعی چنین روشن نیاز به مدت ها مکاتبه و مصاحبه و استناد به قوانین است؟ آیا غیر از این است که برخی از مقامات اسیر امیال نفسانی خود شده و حُب جاه و مقام دید آنان را به موضوعات کدر ساخته است؟

نمایندگانی که بدون درک فنی موضوع، سراسیمه به میدان آمده و در دفاع از انتصاب چهار بخشدار غیر مستخدم سخن راندند، معلوم نیست که آیا به قوانینی که خود آن را وضع کرده اند مکلفند و یا اینکه این قوانین تنها در مقاطع خاص قابل استناد و تذکر دادن است؟

وزیر کشور طی مکاتبه شماره ۱۵۹۹۳۳ مورخ ۳/۹/۱۳۹۶ خطاب به استانداران سراسر کشور با استناد به مفاد بخشنامه شماره ۱۵۳۸۳۹۰ مورخ ۷/۹/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور و نیز ابلاغیه های شماره ۲۱۸۲۳۹ مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۶ و نیز شماره ۱۵۰۱۹۸ مورخ ۱۸/۹/۱۳۹۶معاونت توسعه مدیریت و منابع وزرات کشور، تصریح کرد تا از هر گونه انتصاب افراد فاقد رابطه استخدامی با دولت خودداری شود و بر این موضوع تاکید نمود.

با نگاهی به بخشنامه و ابلاغیه های مصرح در مکاتبه وزیر کشور، می توان دریافت که قبل از انتصاب این ۴ تن توسط استاندار گیلان، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور تاکید نموده بود که از خدمات افرادی که فاقد رابطه استخدامی با دولت هستند خودداری شود و این موضوع در مکاتبه مجدد مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۶ آن مقام تاکید شده است. حال چرا یکماه پس از وصول این مکاتبه سالاری حکم این بخشداران را صادر کرده است خود جای سوال دارد! و می تواند نشان از بی توجهی استاندار نسبت به ابلاغیه های تاکید شده وزارت کشور باشد.

حال که تاکید وزیر کشور بر عدم تجویز چنین انتصاباتی دلالت دارد، باید دید که حامیان انتصابات سالاری دیگر چه بهانه ای مبنی بر ادامه فعالیت این ۴ بخشدار می تراشند، مضافاً وجود مکاتبه معاون وزیر کشور قبل از این انتصابات خود نقض دلیل عطف به ماسبق نشدن مکاتبات پس از انتصابات می باشد. بنابراین حال که آفتاب آمد نشان از آفتاب، باید این سوال را از سالاری پرسید که چرا وی با توجه به وضوح و صراحت مکاتبات حوزه وزارت کشور و نیز قوانین مربوطه، احکام صادره خود را لغو نمی کند؟ باشد که دستگاه های نظارتی تحرکی از خود نشان دهند.

به قول حضرت حافظ:

تلقین و درس اهل نظر یک اشارت است****گفتیم نکته ای و مکرر نمی کنیم

انتهای پیام/رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جوان حامی دولت شنبه , 10 آذر 1397 - 19:49

مگر مجبورید وقتی سواد ندارید مطلب مثلا تحلیلی بنویسید 🙂 شما تاریخ روی نامه وزیر را از رو درست بنویسید شما را چه به بحث تحلیلی 🙂

انتصابات چهار جوان حامی دولت توسط استاندار محبوب قبل نامه وزیر است البته نه تاریخی که شما نوشتید و این تصمیم کاملا درست وقانونی و مورد حمایت همه حامیان دولت و جوانان است و همین بس که شما را عصبانی کرده معلوم است کار درستی است!!

البته انتظاری به انتشار این نظر ندارم ولی خودتان بفهمید کافی است!!

رفتن به نوار ابزار