کد خبر : 38382
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 تیر 1398- 26: 11

رئیس‌کل دادگستری گیلان:

حکم انفصال‌ازخدمت سه قاضی گیلانی صادر شد

حکم انفصال‌ازخدمت سه قاضی گیلانی صادر شد

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به انفصال‌ازخدمت تعدادی از قضات کشور گفت: از تعداد ۶۰ فردی که در کشور حکم انفصال‌ازخدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد، سه نفر از استان گیلان هستند.

به گزارش گیلانستان احمد سیاوش پور با اشاره به اینکه در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در گیلان کمترین خطا و انحراف‌ها رخ می‌دهد، اظهار کرد: از تعداد ۶۰ فردی که در کشور حکم انفصال‌ازخدمت آن‌ها از دستگاه قضایی صادر شد، سه نفر از استان گیلان هستند.

وی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضا را تظلم‌ خواهی و رسیدگی به دعاوی و شکایات اعلام کرد و افزود: رسیدگی سریع‌تر قضات به پرونده‌ها موردتوجه است اما با توجه به حساسیت موضوع و برای رعایت عدالت، کیفیت و دقت در رسیدگی‌ها از اولویت‌های اساسی دستگاه قضا است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به بروز برخی اشتباهات درروند رسیدگی به پرونده‌ها و آمار کم اشتباهات گفت: در حال حاضر میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری در گیلان حداکثر ۶۰ روز و در پرونده‌های حقوقی که تشریفات آیین دادرسی  دارد به سبب نوع کار تقریباً ۹۰ روز است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار قاضی کشور با تلاش در سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط کاری هستند، تصریح کرد: عده بسیار کمی از این جمع خدوم دچار خطا و انحراف می‌شوند و بیشتر افرادی که در دستگاه قضا مشغول خدمت به مردم هستند در کار و حرفه خود افرادی بسیار عادل و متعهدند.

سیاوش پور با اشاره به برخورد دستگاه قضا با انحرافات با استفاده از ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد، بیان کرد: ابزار نظارتی دستگاه قضا کاملاً مستمر و پیوسته و با جدیت تمام وظیفه نظارتی خود را در حوزه‌های تعیین‌شده انجام می‌دهد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار