کد خبر : 7993
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1395- 00: 12

حیات و ممات هاشمی منشأ خیر و برکت بود

حیات و ممات هاشمی منشأ خیر و برکت بود

رئیس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گیلان با بیان اینکه خیل حضور در تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی نشان‌دهنده قدردانی مردم از خدمتگزاری‌ها بود گفت: حیات و ممات آیت‌الله هاشمی برای همه منشأ خیر و برکت بود.

به گزارش گیلانستان ، احمد رمضان‌پور نرگسی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبیا(ص) این شهر با تسلیت درگذشت رئیس تشخیص مصلحت نظام به عدم حضور یاسر هاشمی در مراسم مذکور اشاره و اظهار کرد: امروز یاسر هاشمی به دلایل مختلف نتوانست در این مجلس حضور یابد اما حجت‌الاسلام عباسی‌فرد به نمایندگی از بیت آیت‌الله حضور یافته است.

وی گفت: مراسم بزرگی که هم اخیراً توسط نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان برای بزرگداشت آیت‌الله هاشمی برگزار شد جای قدردانی دارد و حجت‌الاسلام عباسی‌فرد دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورا بوده و دارای سوابق درخشانی است.

این فعال سیاسی گیلان درباره لغو برگزاری مراسم مذکور در مسجد الجواد لاکانی رشت افزود: بنا به دلایلی نتوانستیم در مسجد‌الجواد این مراسم را برگزار کنیم و با لطف استاندار گیلان در این مکان برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این مجلس عظیم و معنوی که احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب حامی دولت در آن شرکت دارند برگزار شده و همزمان در بسیاری از شهرستان‌های استان نیز چنین برنامه‌ای در حال برگزاری است.

رمضان‌پور نرگسی با ذکر خاطره‌ای از هاشمی گفت: در فصل بهار اصلاح‌طلبان گیلان جلسه‌ای با آیت‌الله هاشمی داشتیم و از من خواسته شد تا صحبت کنم و بنده تصمیم گرفتم از عملکرد خود آیت‌الله هاشمی بگویم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی از مبارزان عظیم نظام سلطه بود، افزود: امروز تنها ما یتیم نشده‌ایم بلکه تمام مبارزان علیه نظام سلطه یتیم شدند، خدمات ارزشمند آیت‌الله هاشمی جهانی و کشوری است و امروز نیروگاه سیکل ترکیبی استان گیلان با این همه عظمت که حتی به خارج صادر می‌شود از خدمات ارزنده دوران سازندگی آیت‌الله هاشمی بود.

رئیس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گیلان با اشاره به اینکه منطقه ویژه انزلی در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی به زمین زده شد، تصریح کرد: امروزه منطقه آزاد یک امتیاز بسیار بزرگ است.

وی گفت: زمانی که قرارداد ننگین ترکمانچای بود حق کشتیرانی را در دریای خزر را نداشتیم‌ و امروز بالغ بر ۴۰ فروند کشتی در دریای خزر رفت و آمد می‌کند و مطالعه راه‌آهن از زمان هاشمی آغاز شد و مهم‌تر از همه جدا از تمام اینها تفکر آبرسانی یک‌هزار روستای شرق و غرب در روستاهای گیلان از خدمات ارزشمند بزرگمرد تاریخ کشور آیت‌الله هاشمی است.

رمضان‌پور نرگسی با تصریح بر اینکه عروج آیت‌الله برای ما از زهر هم تلخ‌تر بود، خاطرنشان کرد: در دوران مبارزات آیت‌الله هاشمی هرگز در تلویزیون نیامد و حرفی از شکنجه‌هایی که در زندان طاغوت دید نگفت و در دهه اخیر بمباران تهمت‌ها را دید اما به خاطر حفظ نظام سکوت کرد و چیزی نگفت.

وی متذکر شد: حیات و ممات آیت‌الله هاشمی برای همه منشأ خیر و برکت بود و خیل حضور در تشییع جنازه وی نشان‌دهنده این بود که مردم قدردان خدمتگزاری‌ها هستند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار