کد خبر : 70801
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان:

خاطره گویی ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس در کانون‌های مساجد گیلان

خاطره گویی ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس در کانون‌های مساجد گیلان

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به خاطره گویی ایثارگران و یادگاران سال‌های دفاع مقدس در کانون‌های مساجد گیلان گفت: در زمان دفاع مقدس، مساجد کارکرد فرهنگی، آموزشی، نظامی و تشکیلاتی داشت.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به نقش مساجد در جنگ هشت ساله اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش امام راحل «این مساجد است که نهضت را درست کرد؛ در عهد رسول‎الله هم و بعد از آن‎ هم تا مدت‎ها مسجد مرکز اجتماع سیاسی بود، مرکز تجیش جیوش بود، محراب یعنی مکان حرب، مکان جنگ، هم جنگ با شیطان وهم جنگ با طاغوت …»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان گیلان ادامه داد: در زمان دفاع مقدس، مساجد کارکرد فرهنگی، آموزشی، نظامی و تشکیلاتی داشت و این ثمره همدلی و وفاق جوانان و نوجوانان، امام جماعت مسجد، ریش سفیدان و اصحاب مساجد بود.

وی با بیان اینکه مساجد به سنگرها و پایگاه‌‎های مستحکم مبارزه تبدیل شدند و به همین دلیل امام امت از مسجد به‌‎عنوان “سنگر” یاد کردند اظهارداشت: اغلب رزمندگان سال‌های دفاع مقدس، مسجدی بودند و وقتی از جبهه بر می‌گشتند با جان و دل در برنامه‌های مسجد حضور داشتند.

وی در ادامه گفت: اغلب شهدا نیز اهل مسجد بودند و در وصیت نامه‌های خود درباره مسجد سفارش می‌کردند.

رضوانی نژاد با اشاره به نقش ائمه جماعات در دفاع مقدس افزود: روحانیون و ائمه جمعه و جماعات مردم را به مقاومت و همیاری در جبهه‎‌ها تشویق کردند و از همه مهم‌تر اینکه خودشان به‌‎صورت داوطلبانه در جبهه‌‎های دفاع مقدس حضور داشتند و با حضور تبلیغی و رزمی خود سبب افزایش روحیه رزمندگان شدند.

وی افزود: همه اقشار از زن و مرد، پیر و نوجوان در برابر وضعیت پیش آمده احساس مسئولیت داشتند و در همه کارها همیاری می‌‎کردند؛ آن که توان جسمی داشت در جبهه‎‌ها حضور پیدا می‎‌کرد، آن که توان مالی داشت با کمک مالی از جبهه پشتیبانی می‌کرد. همۀ اصناف از آشپز، راننده، پزشک و پرستار، مکانیک، خیاط و … بسته به مهارتی که داشتند، همکاری می‌کردند.

رضوانی نژاد با بیان اینکه کانون‌های مساجد استان گیلان همانند گذشته برنامه‌های متنوعی را به دو صورت حضوری و مجازی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنند اعلام کرد: گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، خاطره‌گویی ایثارگران و یادگاران سال‌های دفاع مقدس در راس این برنامه ها قرار دارد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار