کد خبر : 62081
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399- 33: 11

خاموشی نوبتی برق در گیلان + جدول

خاموشی نوبتی برق در گیلان + جدول

شرکت توانیر اعلام کرده به دلیل افزایش زیاد مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت در تأمین سوخت نیروگاه‌ها، برق مشترکان گیلان هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت نوبتی خاموش می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مدتی هست که به دلیل افزایش مصرف گاز توسط مشترکان در فصل سرما، علاوه بر شرکت گاز، شرکت برق نیز هشدار بر کاهش مصرف گاز از سوی مشترکان داده است.

گفته‌شده علت اصلی هشدار شرکت برق مبنی بر مصرف بهینه و توصیه بر صرفه‌جویی در مصرف گاز، تأمین سوخت موردنیاز نیروگاه‌های تولید برق بوده که خوراکشان اغلب از انرژی گاز است.

کریم رحمتی، معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق گیلان در رابطه با برنامه خاموشی‌های نوبتی برق در گیلان می‌گوید که این خاموشی‌ها به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت نیروگاه‌های تولیدی که گاز مصرف می‌کنند، است.

وی همچنین گفته که پیش‌بینی خاموشی نوبتی در سایت شرکت برق اعلام‌شده و مشترکین شرکت برق ازجمله مردم می‌توانند وارد سایت شرکت برق شده و از زمان و تاریخ دقیق خاموشی‌ها مطلع شوند.

البته برنامه خاموشی برق در گیلان از دیروز اعلام‌شده اما به دلیل مصرف بهینه برق از سوی مردم و تأمین برق موردنیاز نیروگاه‌ها، خوشبختانه برق مشترکان خانگی قطع نشد.

به گفته رحمتی، دلیل قطع نشدن برق مشترکان خانگی در گیلان علیرغم اعلام پیشین، قطع برق مشترکان صنایع بزرگ و ادارات خصوصی و دولتی در استان بوده است.

یکی از اقدامات بسیار خوب شرکت برق برخلاف ادوار گذشته، اعلام برنامه دقیق خاموشی‌ها است. معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق گیلان دلیل اعلام زمان‌بندی‌ها برای خاموشی برق را پیشگیری از وارد آمدن خلل در امور عادی و روزمره مردم نام‌برده است.

امروزه با پیشرفت علم و توسعه فرهنگ‌عامه، بهینه مصرف کردن انرژی باید در دستور کار قرار بگیرد تا نه‌تنها برق مشترکی قطع نشود بلکه مازاد انرژی تولیدشده در کشور صادر نیز بشود.

البته مردم خطه سرسبز گیلان بسیار بافرهنگ هستند و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهینه مصرف کردن آن را کما فی سابق در دستور کار خود قرار می‌دهند.

رحمتی، معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق گیلان نیز همین توصیه را به مردم دارد و می‌گوید که مردم کما فی سابق باید در صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز با کاهش درجه حرارتی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی می‌توانند به مسئولان در تأمین آن‌ها کمک کنند.

وی گفته مشترکان برق در محیط کار و منزل نباید در شرایط کنونی از وسایل پرمصرف گرمایشی نظیر اسپیلت استفاده کنند تا در این شرایط حساس و مقطعی بتوانیم با همدلی و یاری یکدیگر عبور کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار