کد خبر : 57511
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399- 27: 18

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

خانه‌هایمان با قرائت خانوادگی زیارت اربعین، حسینه خواهد شد

خانه‌هایمان با قرائت خانوادگی زیارت اربعین، حسینه خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، عاشورا و اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) را معجزه‌ای شگفت‌آور دانست و گفت: فلسفه اصلی نهضت امام حسین (علیه‌السلام)، مبارزه با ظلم و ستم استکبار زمان بود و بزرگداشت اربعین حسینی روح تازه‌ای در کالبد انقلابیون

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، عاشورا و اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) را معجزه‌ای شگفت‌آور دانست و گفت: فلسفه اصلی نهضت امام حسین (علیه‌السلام)، مبارزه با ظلم و ستم استکبار زمان بود و بزرگداشت اربعین حسینی روح تازه‌ای در کالبد انقلابیون و مبارزان با زورگویان عالم و دست‌نشاندگان آنان در منطقه خواهد دمید.

وی، مکتب امام حسین(علیه‌السلام) را مکتبی برخواسته از شهادت و جانبازی دانست و تصریح کرد: اربعین حسینی فرصت مغتنمی است تا بار دیگر نام «حسین» در دنیا طنین انداز شود و الهام‌بخش آزادی خواهان، ظلم ستیزان و سربازان جبهه‌های مقاومت اسلامی برای امتداد خط سرخ شهادت باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، اربعین حسینی را تجلی‌گاه عشق و ارادت شیعیان جهان به ساحت نورانی امام حسین (علیه‌السلام) دانست و اظهار کرد: علی‌رغم تلاش استکبار جهانی برای تحریف و فراموشی نهضت عاشورا، امروز خورشید پرفروغ خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) چشمان ناامید بشریت را با پرتو نور الهی منور کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه اربعین حسینی سرمایه معنوی شیعیان جهان و نماد وحدت حق طلبان و آزادی خواهان جهان است، عنوان کرد: به لطف الهی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، برکات اربعین حسینی فراگیر شده و همه انسان های آزاده جهان را به سمت خود جذب کرده است.

وی با اشاره به نقش اربعین حسینی در تداوم پیام امام حسین (علیه‌السلام) در مبارزه با استکبار، گفت: نهضت عاشورا با نقش آفرینی امام سجاد (علیه‌السلام) و حضرت زینب کبری (سلام ‌الله علیها) در بیان حقایق واقعه کربلا احیا شد و امروز اربعین حسینی به‌عنوان رسانه عاشورا بر اثرگذاری نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) تداوم بخشیده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، پیاده‌روی شکوهمند و جهانی اربعین حسینی را نعمت بزرگی دانست که زمینه امت سازی و تمدن سازی حول محور نهضت امام حسین (علیه‌السلام) را فراهم کرده است و ادامه داد: حماسه بی‌نظیر اربعین حسینی نویدبخش رهایی آزادیخواهان جهان و نابودی استکبار جهانی است و مسلمانان جهان را برای تحقق آینده‌ای روشن امیدوار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به شعار «الحسین، سفینه النجاه»، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی نقطه عطف نهضت عاشورا، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و بیانیه گام دوم انقلاب برای تمدن سازی و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی با برهم زدن معادلات سیاسی منطقه، خواب خوش استکبار جهانی را آشفته و قدرت انقلاب اسلامی را نمایان ساخته است، اضافه کرد: امروز یزیدیان زمان و هم پیمانان خودفروخته آنان در منطقه  دریافته‌اند که شیعیان به ویژه ملت بزرگ ایران هرگز ذلت را نمی پذیرند و همیشه آماده لبیک گویی به ندای الهی امام حسین (علیه‌السلام) هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شرایط خاص جهان پس از شیوع ویروس منحوس کرونا و توصیه ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر عدم برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی، اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از فرصت اربعین حسینی به‌منظور ابراز عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان امام حسین (علیه‌السلام) بهره‌برداری مناسب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه در اربعین حسینی سال‌جاری خانه‌هایمان حسینیه خواهد شد، تصریح کرد: قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل راس ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه ۱۷ مهرماه هم‌زمان با اربعین حسینی و پخش از رسانه ملی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار