کد خبر : 32584
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 دی 1397- 31: 11

خانه مسافرها در خلخال ساماندهی می شوند

خانه مسافرها در خلخال ساماندهی می شوند

.

به گزارش گیلانستان فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی خانه مسافرهای خلخال افزود: در صورت ایجاد امنیت روانی برای مسافران و گردشگران چند برابر آمار فعلی جوابگوی میهمانان در این شهرستان خواهیم بود.
او اظهار داشت: اجرای این طرح بیش از همه به نفع اجاره دهندگان خانه مسافرها برای پیشگیری از هرگونه حوادث ناخواسته منجر به گرفتاری قانونی مالکان آنها می باشد.
وی گفت: فعالیت خانه های مسافری در قالب قانون و با دریافت مجوز از دستگاه اجرایی مربوطه حمایت های قانونی را در زمان وقوع حوادث احتمالی بدنبال داشته و این امر ضمن فراهم کردن امنیت و آرامش روحی و روانی گردشگران ، آسودگی خیال مالکان این خانه ها را نیز بهمراه دارد.
بابایی افزود: در بسیاری از موارد مسافران و میهمانان بدلیل بی اعتمادی به خانه مسافرهای گمنام و بی هویت اقامت در چادر ، کنار خیابان ها و معابر عمومی را به ماندن در این گونه مکان ها ترجیح می دهند.
او با بیان اینکه فعالیت غیرقانونی خانه مسافرها در برخی از شهرستان ها تبدیل به معضل اجتماعی و تبلیغ منفی گردشگری شده، اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری نیازمند تغییر در برخی از رفتارهای غلط و جلوگیری از تبدیل این رفتارها به عادت از جمله افزایش نرخ کرایه خانه مسافرها در زمان پیک مسافر است.
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال نیز در این جلسه از تشکیل ۳۰ پرونده برای صدور مجوز به خانه های مسافری از آغاز طرح ساماندهی خانه مسافرها خبر داد.
محمدرضا شایقی گفت: داشتن گواهی پایان کار و یا استحکام بنا برای مالکان خانه مسافری متقاضی دریافت این مجوز ضروری بوده و در روستاها نیز واحدهای مسکونی روستایی متقاضی راه اندازی خانه مسافر پس از دریافت گواهی استحکام بنا از سازمان نظام مهندسی می توانند اقدام به فعالیت در این کار در قالب طرح اقامت گاه های بوم گردی کنند.
وی داشتن سند مالکیت قطعی و یا دال بر مالکیت ، ساکن نبودن مالک خانه در محل اجاره ، برخورداری خانه مسافر از مزایای بیمه حوادث و یا بیمه مسئولیت مدنی ، بدور بودن مکان اجاره از محل های شلوغ ، رعایت مسائل زیست محیطی و سایر موارد پیش بینی شده در قانون مربوط به فعالیت خانه های مسافری را از جمله شرایط اخذ مجوز راه اندازی این گونه واحدهای اقامتی گردشگری ذکر کرد.
او اظهار داشت: مجوز فعالیت خانه مسافرها به مدت ۶ ماه صادر شده و هزینه های اجاره به محل به مسافران برابر با نرخ تعیین شده بر اساس درجه بندی محل اجاره خانه مسافر خواهد بود.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
وجود ۱۲ کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال – اسالم و خلخال – پونل ۲ راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.

انتهای پیام/جماران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار