کد خبر : 70214
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1400- 08: 11

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا که به واسطه کرونا سرپرست خود را از دست دادند پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حسن محمدیاری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چندی پیش جلسه‌ای با وزیر کار، معاونان وی و روسای کمیسیون‌ها مطرح و دغدغه اصلی جلسه معیشت و گروه‌های آسیب‌پذیر بود اظهار داشت: معیشت مردم در ایام کرونا بسیار آسیب دید لذا پرداخت یارانه به کسب و کارهای آسیب‌دیده نیز محور برنامه‌های کمیسیون اجتماعی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای خانواده‌هایی که در کرونا سرپرست خود را از دست دادند باید پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته شود گفت: سازمان پدافند غیرعامل موظف شده برنامه مدونی را جهت جلوگیری از ضربه به ساختار اجتماعی، اداری و آموزش و پرورش در اولویت کاری خود قرار دادند؛ هر یک از کمیسیون‌های مجلس مرتبط با حوزه خود برای کاهش آسیب‌های کرونا می‌کوشد.

وی درباره طرح جهش تولید مسکن با اشاره به اینکه مجلس ایرادات این طرح را رفع کرد افزود: با تصویب این قانون شاهد رونق در مسکن خواهیم بود همچنین آقای رئیسی احداث سالانه یک میلیون مسکن را قول داد که قانون جهش تولید مسکن این کار را تسهیل می‌کند؛ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای این امر از تبصره ۱۸ لایحه بودجه پیش بینی شده و سیستم بانکی نیز موظف به اعطای تسهیلات است.

محمدیاری با بیان اینکه بانک باید برای واحدهای شهری ۴۰۰ و روستایی ۲۵۰ میلیون تومان وام به صورت فروش اقساطی و مشارکت ۲۰ ساله به مردم‌ ارائه دهد عنوان داشت: وزارت خانه‌ها موظفند ۲۵۰ هزار هکتار اراضی در اختیار خود را به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند؛ احیاء و بازسازی واحدهای فرسوده و رفع حاشیه‌نشینی نیز از دیگر اهداف این طرح هست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع اشتغال که یکی از ماموریت‌ ذاتی این کمیسیون است تصریح کرد: برای ساماندهی نیروهای حجمی و قراردادی قانونی در کمیسیون اجتماعی مصوب شد تا شاهد رسمی شدن کارمندان دولت باشیم و کمیته تخصصی اکنون در حال بررسی این قانون است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مورد تجهیزات درمانی در غرب گیلان خاطرنشان کرد: در غرب گیلان در حوزه بهداشت کم‌برخوردار بودیم اما اکنون از لحاظ تجهیزات بهترین بیمارستان غرب گیلان را در تالش داریم که برخی از بیماران آسیای میانه و شهرهای اطراف به بیمارستان تالش مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در پیک کرونا به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز نیاز داشتیم و اکنون سومین دستگاه نیز به این شهرستان اختصاص یافت افزود: در ماسال اکسیژن‌ساز ۶ هزار لیتر در دقیقه نیز در حال نصب است و بنده از آقای مخبر مجوز نصب اکسیژن‌ساز در رضوانشهر را گرفتم؛ درمانگاه تخصصی و بخش اطفال بیمارستان رسالت نیز در ماسال راه‌اندازی شد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس درباره پروژه‌های آب‌رسانی در حوزه انتخابیه خود عنوانداشت: در حوزه آب‌رسانی‌ سد لاستیکی در تالش با هدف انتقال آب رودخانه به کانال برای بهبود ۹۲۵ هکتار از اراضی ماسال در حال احداث است که با تکمیل آن دیگر دچار خشکسالی نمی‌شویم؛ این سد لاستیکی پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.

محمدیاری با بیان اینکه کارگران سد شفارود ۵ ماه است که حقوق خود را دریافت نکردند ابراز داشت: بنده در این راستا به رییس جمهور و وزیر نیرو نامه نوشتم که دوشنبه جلسه‌ای با این مضمون تسکیل می‌شود؛ عدم پرداخت حقوق کارگران آن هم به مدت ۵ ماه زیبنده نظام اسلامی نبوده و تبعات اجتماعی بسیاری دارد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با اشاره‌ به اینکه یکی از مطالبات چندین ساله مردم تالش کمربندی است افزود: تالش مسیری ترانزیتی است و تردد به آسیای میانه از آنجا انجام می‌شود قرارداد پروژه کمربندی ۱۲ سال پیش با ۲۷ میلیارد تومان قرار بسته شد و ۸ سال این پروژه معوق ماند اکنون هزینه این پروژه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و از ۱۲ کیلومتر تا به امروز ۲ کیلومتر احداث شده است.

وی افزود: ما تقاص عقب‌ماندگی و کاهلی برخی از مسئولان در گذشته را می‌دهیم لذا این پروژه ملی است و به دنبال جذب اعتبارات جدید از دولت جدید هستیم در این راستا بنده ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه جذب کردم؛ پروژه کمربندی با مشکلاتی همراه بوده که از مسئولان قضایی خواستاریم یه این موضوع ورود کنند چرا که این پروژه ملی بوده و نباید تعطیل بماند.

محمدیاری با بیان اینکه حدود یک چهارم مراتع در حوزه انتخابیه بنده و ۸۰ درصد این اراضی ملی است گفت: کسی که به صورت آبا و اجدادی در یک ملکی سکونت داشته اخیراً متوجه شده که دولت برای آن ملک سند گرفته است و در چند ماه اخیر منابع طبیعی با دستور مراجع قضایی در روستایی ۳۰ فقره دادخواست طرح و برای افرادی که سال‌ها در آن منطقه دامدار هستند خلع ید صادر کرده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس افزود: باید جلوی افرادی که به منابع طبیعی دست اندازی می‌کنند گرفته شود نه اینکه مانع یک بومی که کلبه‌ای برای خود ساخته شویم در حالی که در مقابل شاهد این هستیم که در برخی از این اراضی کاخ ساخته‌اند لذا این موضوع برای مردم قابل قبول نیست.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال  تصریح کرد: در شهرستان رضوانشهر جهت آب‌رسانی به روستای چکوپشت احداث مخرن ۲ هزار متر مکعبی و نصب دیزل انجام شد؛ بنده ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه آب‌رسانی تالش گرفتم احداث مخرن هزار متر مکعبی اسالم پروژه آب‌رسانی مجتمع وزمی از دیگر پروژه‌های آب‌رسانی غرب گیلان هستند.

وی افزود: پروژه آب‌رسانی پیرهرات و گیلک محله، شبکه گذاری فاضلاب تالش، چاه نوبندان و پروژه‌های آسیب‌دیده از سیل از دیگر پروژه‌های اب‌رسانی است: از سیل ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت داشتیم که از کمک‌های استانی ۱۰ میلیارد تومان جذب شد و بقیه اعتبارات با کمک سرمایه‌گذار، اعتبارات شهرستانی و اعتبار در اختیار نمایندگان بود.

محمدیاری با بیان اینکه برخی از دانشجویان و دانش‌آموزان برای وصل شدن به اینترنت مجبور بودن به بالای کوه بروند عنوان کرد: تبدیل شبکه هوایی به زمینی با همکاری دهیاری‌ها را اخیراً در دستور کار داشتیم تا خطوط تقویت شود؛ طرح فیبر نیرو و سایت‌های فاز ۸ سیار در روستاهای اوله کری و خودکار محله بخش مرکزی حویق نیز در هفته دولت افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه پایان سال گذشته نیز ۴ پروژه مخابراتی در چند روستای غرب گیلان به بهره‌برداری رسید گفت: از مدیریت مخابرات استان خواستارم برای تسریع پروژه‌های نیمه تمام به ما کمک کند تا امسال با مشکلات اتصال به اینترنت مواجه نباشیم از طرفی ایرانسل نیز برای تداوم آنتن‌دهی تجهیزاتی را در غرب گیلان نصب می‌کند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آسفالت مسیرهای ییلاقی و راه‌های روستایی یکی از دغدغه‌های ما است ابراز داشت: آسفالت مسیر ییلاقات ماسال در سه فاز در حال انجام است که این پروژه آسفالت تا انتهای حوزه استحفاظی گیلان ۶ کیلومتر است و در این راستا توافق نامه‌ای را با نماینده و اداره‌کل راه و شهرسازی اردبیل بستیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مسیر ۱۵ کیلومتری که نیازمند آسفالت است ۶ کیلومتر در محدوده ما است و قرار شد نماینده خلخال برای ۹ کیلومتر نیز اعتباراتی را در نظر بگیرد از طرفی امیدواریم اختصاص قیر رایگان هر چه زودتر عملیاتی شود تا شاهد تسریع در پروژه‌های آسفالت باشیم.

محمدیاری درباره محصول کیوی که محصول استراتژیک غرب گیلان است اظهار داشت: سال گذشته صادرات کیوی محدود شد و به ۱۵ مهر اختصاص یافت که اکنون دغدغه کشاورزان این است که محصول خود را که به قند استاندارد رسیده زودتر صادر کنند اما با موانعی روبه‌رو بوده و ناچارند یا با واسطه محصول خود را بفروشند یا با هزینه مضاعف به سردخانه‌ها تحویل کنند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده و آقای مرحبا نماینده شهرستان آستارا سال گذشته به معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کردیم و مصوب شد این تاریخ از ۱۵ مهر به یکم مهر برگردد لذا امسال هم وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه قول مساعد دادند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار