کد خبر : 17294
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

خانواده‌های شهدا از وضعیت بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی و حجاب در جامعه ناراضی هستند

خانواده‌های شهدا از وضعیت بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی و حجاب در جامعه ناراضی هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رفیعی در رشت با تأکید بر اینکه وصیت‌نامه شهدا باید در کتب درسی و سینمای ما وجود داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری از جشنواره فیلم فجر انتقاد کردند و تأکید دارند تا ارزش‌های اسلامی در آن‌ها نمایان شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر ناصر رفیعی شامگاه پنجشنبه در سی‌امین سالروز شهادت سردار شهید حجت خجسته در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شهدای گمنام رشت اظهار کرد: شهادت یک مقام و جایگاهی است که در روایات به آن غبطه می‌خورد.

وی به فرمایش رسول اکرم(ص) درباره مقام شهید اشاره کرد و افزود: شهید پس‌ازاینکه صورتش بر زمین می‌خورد گویا نه گوشش به بدی شنید و نه زبانش به بدی سخن گفته است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه یکی از هشت درب بهشت متعلق به شهدا است، گفت: شهدا تنها گروهی هستند که خداوند مستقیم با آن‌ها صحبت می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه با نخستین خون ریخته شده شهید پاداش‌های فراوانی به وی عطا می‌شود، بیان کرد: با ریختن نخستین قطره خون شهید گناهانش بخشیده و شهید در نزد خداوند وجه الله می‌شود.

این کارشناس فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بابیان اینکه شهدا تنها گروهی هستند که پس از شهادت تمایل دارند به دنیا برگزیدند، گفت: لذتی که در شهادت وجود دارد شهدا تمایل دارند زنده شوند و دوباره شهید شوند.

رفیعی با اذعان به اینکه در جامعه امروزی نیازمند پیاده کردن اخلاق شهدا هستیم، گفت: اکنون کتابی در قالب 500 هزار جلد در حال انتشار است و باید نگریست و در سیره زندگی و وصیت‌نامه شهدا باید تأمل کرد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه وصیت‌نامه شهدا باید در کتب درسی و سینمای ما وجود داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری از جشنواره فیلم فجر انتقاد کردند و تأکید دارند تا ارزش‌های اسلامی در آن‌ها نمایان شود.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از سند 2030 گفت: مسلمانی که قرآن ،نهج‌البلاغه ، صحیفه سجادیه و کتب اخلاقی فراوان دارد هیچ نیازی به سند 2030 ندارد.

این کارشناس فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بابیان اینکه در جامعه کنون باید نظام اخلاقی شهدا پیاده شود، افزود: خداوند در قرآن ویژگی‌های زیادی برای شهدا وضع کرده که ضرورت دارد در جامعه نشر و اشاعه پیدا کند.

رفیعی بابیان اینکه نخستین خریدار شهدا خدا است، گفت: شهدا از عابدان، ساجدان، آمران به معروف و ناهیان منکر و از توبه‌کنندگان و استغفار هستند و یقیناً خداوند چنین شخصیتی را برای خود می‌خرد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه باید اخلاق شهدا در جامعه پیاده شود، ابراز کرد: همه شهدا بلااستثنا سفارش بر ولایت‌فقیه، رهبری انقلاب و حفظ ارزش‌های اسلامی تأکید کرده‌اند.

رفیعی بابیان اینکه باید بر فرمانده کل قوای ما که سید و فرزند حضرت زهرا (س) است افتخار کرد: همین‌که فرمانده کل قوای کشور ما محمدرضای مشروب‌خوار اهل عیش و نوش نیست جای شکر دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از آمار بالای مجردان در جامعه، گفت: نباید برنامه‌های ما معطوف به برگزاری همایش‌ها و سیمینارها در خصوص ازدواج شود.

این کارشناس فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بابیان اینکه خانواده‌های شهدا از وضعیت بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی و حجاب در جامعه ناراضی هستند، گفت: خانواده‌های شهدایی هستند که هم پدرشان شهد شده و هم همسرشان در جبهه‌های نبرد با داعش در کشور غریب شهید شده و از فقدان پدر و همسر ناراحت نیستند اما از وضعیت بد ولنگاری فرهنگی و کم‌حجابی در جامعه می‌رنجند.

رفیعی با تأکید بر اینکه اطمینان داشته باشdد که نظام باقی خواهد ماند گفت: روستای فردو در قم بالای 100 شهید دارد باید دید چه کسی توان دارد ارزش‌های این نظام را جابجا کند و برای این نظام نقشه بکشد.

وی بابیان اینکه دشمن نمی‌تواند در عرصه نظامی بر ایران غلبه کند، گفت: متأسفانه دشمن توانسته در عرصه فرهنگی بر کشور غلبه کند و این جای درد دارد.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه باید در اموری که خداوند هم‌ردیف با شهادت اجر می‌دهد تلاش کرد گفت: باید در اوج شهوت به یاد خدا بود و بر آن غلبه کرد و یا اینکه بر محتاجی کمک کرد و در اجر خدا سهیم بود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار