کد خبر : 63560
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

خانواده نهاد مهم تربیت اسلامی در جامعه است

خانواده نهاد مهم تربیت اسلامی در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت پیگیری تربیت اسلامی در جامعه، گفت: مهم‌ترین بستر برای تربیت اسلامی در جامعه، خانواده است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت تربیت اسلامی، اظهار کرد: در نظام تربیت اسلامی مبنای اصلی حفظ و استحکام مهم‌ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شریعت اسلام به استحکام نهاد خانواده سفارش بسیار زیادی شده است، تصریح کرد: بستر مهم تربیت در حفظ نظام خانواده قرار داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه از نگاه اسلام اگر اجتماع بخواهد سالم بماند نهاد خانواده باید سالم و رو به رشد باشد، اضافه کرد: دشمنان دین و کشور ما برای ضربه زدن به جامعه اسلامی و مردم ما نظام خانواده را نشانه گرفته است.

مهدوی با اشاره به اینکه پیگیری تربیت اسلامی در جامعه حائز اهمیت است، افزود: اگر فرد بخواهد در زندگی سیر رشد خود را به صورت کامل طی کند مهم‌ترین بستر آن خانواده است.

وی نقش پدر و مادر به عنوان ارکان اصلی خانواده را مهم دانست و ادامه داد: در کشورهای غربی تربیت فرزندان را به بیرون از خانواده واگذار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه زنان جامعه مهم‌ترین نقش آموزش تربیتی را ایفا می‌کنند و اصلی‌ترین مسئولیت یک زن، نقش مادری است، ادامه داد: آموزش نباید بر تربیت و پرورش مقدم باشد و فرزندان به جای تربیت در فضای مهارتی در فضای بسته‌بندی شده رشد پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان خود داوطلبانه مسئولیت می‌پذیرفتند، اظهار کرد: ساحت تربیت و پرورش نباید یک‌بعدی باشد و ساحت هر فرد دارای سه بعد کلی اندیشه، خلقیات و عمل و رفتار است.

مهدوی تاکید کرد: تربیت یک‌بعدی فرد را عمل‌گرا بار می‌آورد بدون اینکه ایثار، اخلاص در عمل و امر به معروف و نهی از منکر در آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار