کد خبر : 41601
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398- 48: 18

مسؤول بسیج رسانه گیلان:

خبرنگاران گیلان پیگیر مشکلات مناطق محروم هستند

خبرنگاران گیلان پیگیر مشکلات مناطق محروم هستند

مسؤول بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه در چند سال اخیر به وضعیت معیشت و مسائل فرهنگی کمتر پرداخته‌شده، گفت: شبکه خبرنگاران ۱۰۰ نفره بسیج رسانه استان گیلان درصدد این است که موضوع محرومیت‌زدایی را پیگیری کند.

به گزارش گیلانستان تعدادی از خبرنگاران پیش از ظهر امروز به همراهی بسیج رسانه استان از مناطق محروم منطقه معلولین کلان‌شهر رشت بازدید کردند.

خبرنگاران گیلان پیرو مشکل محرومیت‌زدایی

مسؤول بسیج رسانه استان گیلان در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه شبکه خبرنگاران افتخاری محرومیت‌زدایی بسیج رسانه گیلان تشکیل شد، اظهار کرد: در این چند سال اخیر به وضعیت معیشت و مسائل فرهنگی کمتر پرداخته‌شده است.

مهدی پارسا با اشاره به اینکه محوریت کارهای سپاه محرومیت‌زدایی است، افزود: شبکه خبرنگاران ۱۰۰ نفره بسیج رسانه استان گیلان درصدد این است که موضوع محرومیت‌زدایی را پیگیری کند.

وی افزود: خبرنگاران بسیجی درصدد هستند که در کنار فرماندهان سپاه قدس گیلان به موضوع محرومیت‌زدایی کمک کنند.

مشکل آب شرب در منطقه معلولین رشت

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان نیز  با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار خانوار در این منطقه معلولین زندگی می‌کنند، اظهار کرد: امکانات رفاهی و ورزشی مناسبی در این منطقه وجود ندارد.

رحیم عشقی‌نژاد با اشاره به اینکه مردم این منطقه ازنظر آب شرب مشکل فراوانی دارند، بیان کرد: با توجه به آسیب‌های فراوانی که در این منطقه وجود دارد قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان در این منطقه مستقرشده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مذهبی مناسبی در این محله وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون در حال ساخت یک مسجد در محل هستیم و نیازهای عمومی محله در راستای قرارگاه دنبال می‌شود.

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج سازندگی به دنبال این است که ایجاد اشتغال کند، افزود: باید وضعیت معیشت بهبود یابد زیرا در این محله درمانگاه نیز وجود ندارد.

عشقی‌نژاد با بیان اینکه در بخش درمانی مشکلات فراوانی در محل وجود دارد، گفت: در این منطقه خدمات فرهنگی، تربیتی و ورزشی خوبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه درخواست داریم که اسم مجله را مسؤولان شهرداری تغییر دهند، افزود: بزهکاری این منطقه خدا را شکر کاهش پیداکرده است اما باز وجود دارد تغیر نام باعث هویت بخشی به منطقه می‌شود.

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اداره اوقاف در زمینه تکمیل ساخت مسجد کمک کند، گفت: ساخت پارک در این منطقه یکی از مطالبه‌های مردم است.

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان در محله معلولین با بیان اینکه کارهای زیرساختی و هویتی باید در این محله انجام شود، اظهار کرد: معاونت تربیتی، سازندگی، عمرانی، مالی ، پشتیبانی و آماد در قرارگاه تشکیل‌شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدوی با اشاره به اینکه نیروهای هدف مستقیم ما در زمینه فرهنگی نوجوانان هستند، افزود: برای والدین نیز برنامه داریم و کلاس‌های متنوع فرهنگی را برای جوانان و نوجوانان در این محل برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی برای جوانان و نوجوانان ازجمله برنامه‌های ماست، گفت: اعزام جوانان و نوجوانان به مشهد مقدس ازجمله برنامه‌های ما بود و زمانی این محل تبدیل به مکانی جهت بزهکاری‌های اجتماعی شده است.

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌های قرارگاه بیان کرد: توزیع گوشت قربانی در عید قربان، توزیع میوه در عید نوروز، و توزیع بسته‌های حمایتی، ویزیت رایگان و تهیه لوازم‌تحریر برای دانش آموزان نیازمند از جمله برنامه‌های قرارگاه است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار