کد خبر : 40208
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مرداد 1398- 58: 16

آیت‌الله فلاحتی در آیین تجلیل از اصحاب رسانه گیلان:

خبرنگار باید حقایق را منتقدانه، عالمانه و هوشمندانه انتقال دهد/ خبرنگار در ساحت مردمان ارزشی باید جهادی عمل کند/ اطلاعات دینی خبرنگار باید گسترده باشد/ خبرنگار باید دردها و مشکلات جامعه را منصفانه بگوید

خبرنگار باید حقایق را منتقدانه، عالمانه و هوشمندانه انتقال دهد/ خبرنگار در ساحت مردمان ارزشی باید جهادی عمل کند/ اطلاعات دینی خبرنگار باید گسترده باشد/ خبرنگار باید دردها و مشکلات جامعه را منصفانه بگوید

نماینده ولی فقیه در گیلان با احساسات مردم بازی نکردن را از ویژگی‌های خبرنگار عنوان کرد و گفت: خبرنگار باید حقایق را منتقدانه، عالمانه، هوشمندانه و از سر سوز انتقال دهد و چنین خبرنگاری در هر جا که باشد موفق است.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار کرد: خبرنگاران از جایگاه با شرافتی برخوردارند و این جایگاه زیبا و مقتدرانه است و نابسمانی‌ها را ساماندهی می‌کند.
وی به ویژگی‌هایی که برازنده یک خبرنگار است، اشاره کرد و افزود: ایمان به خدا و قیامت لازمه کار خبرنگار است زیرا آنچه می‌نگارد باید در قیامت پاسخگوی انگاشته‌های خود باشد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شناخت استعدادهای خود و غیرخود از ویژگی‌های خبرنگار است، تصریح کرد: خبرنگار باید روانشناسی شخصیتی و اجتماعی را مطالعه کند تا بداند طرف مورد خطاب او چه می‌خواهد.
آیت‌الله فلاحتی، داشتن اراده درونی را از جمله ویژگی‌های یک خبرنگار برای ارائه پیام‌های صحیح به مخاطبان برشمرد و بیان کرد: خبرنگار باید نوشته‌های خود و مخاطبانش را هدفدار کند زیرا انسان هدفدار موفق است.
وی با اشاره به اینکه اسلحه خبرنگار قلم است، خاطرنشان کرد: خبرنگار باید در جایی که در ساحت مردمان ارزشی به سر می‌برد جهادی عمل کند، مانند آن مجاهدی که در خط مقدم جبهه با دشمنان اسلحه به دست می‌جنگد، اسلحه او قلم است و باید جهادی عمل کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خبرنگار را امین مردم و خدا ذکر کرد و یادآور شد: خبرنگار باید امانتدار باشد زیرا مردم، متولیان و مسئولان قلم را به دست اصحاب رسانه دادند بنابراین خبرنگار امین مردم و دولت است.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خبرنگار باید ظاهری آراسته، زیبا و جاذبه‌دار داشته باشد، اظهار کرد: دست، انگشت، یقه کت، شلوار، چادر، مغنعه و نگاه خبرنگار باید برای مخاطبان دارای جاذبه باشد و این جاذبه در قلم و تراوش قلم او نمودار می‌شود.
وی، داشتن اطلاعات گسترده نسبت به دنیای پیرامونی را از ویژگی‌های خبرنگار عنوان کرد و افزود: خبرنگاری که از این ویژگی برخوردار نیست نمی‌تواند قلمی عمیق و انیق داشته باشد.
امام جمعه رشت با تاکید براینکه اطلاعات دینی خبرنگار باید گسترده باشد، بیان کرد: خبرنگار باید بیانگر دردها و مشکلات جامعه خود باشد و آن را منصفانه بگوید زیرا مسئولان تمام مشکلات را نمی‌توانند ببینند و اگر هم ببینند در ترجیح اولویت‌‌ها ممکن است غفلت کنند.
آیت‌الله فلاحتی به رهنمودهای امام(ره) مبنی براینکه آن روزی که دنیا ما را منزوی کند در مسیر تعالی و تکامل سیر خواهیم کرد، اشاره کرد و گفت: تمام مسئولان در نظام اسلامی متوجه شدند که تکیه بر توان داخلی، تکیه به مردم و تکیه به جوانان حلال مشکلات است.
وی ادامه داد: اگر مسئولان به این باور برسند تکیه به این مردمی که ۸ سال جنگ را نگه داشتند و در برابر همه قدرت‌های پوشالی و ظالم ایستاده‌اند، می‌توانیم به طرف قله‌های مرتفع صعود کنیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خبرنگار باید قدرت تجریه و تحلیل داشته باشد، تصریح کرد: خبرنگاری که فاقد قدرت تجزیه و تحلیل باشد نمی‌تواند عرصه گردان ساحات دانش روزآمد مردم باشد.
آیت‌الله فلاحتی،ادبیات فارسی را زیباترین ادبیات دنیا دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگار باید ادبیات فارسی را بداند تا مطالب را ادیبانه، عالمانه و هوشمندانه به مردم برساند.
وی با تاکید براینکه خبرنگار باید قلمی زیبا داشته باشد، یادآور شد: گاهی مواقع انشای یک مطلب را باید چندین مرتبه مطالعه کند و ببیند شنونده و مخاطب از این مطلب چگونه بهره می‌برد.
امام جمعه رشت، با احساسات مردم بازی نکردن را از ویژگی‌های خبرنگار خواند و اظهار کرد: خبرنگار باید حقایق را منتقدانه، عالمانه، هوشمندانه و از سر سوز انتقال دهد و چنین خبرنگاری در هر جا که باشد موفق است.
آیت‌الله فلاحتی از بی‌تفاوتی عده‌ای در به‌کارگیری روزنامه به عنوان وسیله‌ای برای پاک کردن شیشه و … انتقاد کرد و افزود: خدا به قلم سوگند یاد فرمود و در دستان خبرنگاران وسیله‌ای برای بیان همه دردها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار