کد خبر : 25436
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397- 22: 17

خدمات دولت الکترونیک ‌استان گیلان در برنامه ششم توسعه صددر‌صد می‌شود

خدمات دولت الکترونیک ‌استان گیلان در برنامه ششم توسعه صددر‌صد می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه افقی بر‌اساس برنامه ششم توسعه برای استان گیلان در حوزه IT تبیین شده است گفت: افزایش سرعت دسترسی مشترکین و ارائه صددرصدی خدمات دولت الکترونیک از جمله این اقدامات است.

به گزارش گیلانستان، فرزاد توکلی امروز در جلسه کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان اظهار داشت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار خط تلفن ثابت در استان گیلان نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان با ضریب نفوذ ۴۱ درصدی در حوزه تلفن ثابت رتبه هشتم کشور را دارد گفت: بیشترین ضریب نفوذ تلفن ثابت مربوط به شهرستان بندرانزلی است.

توکلی با اعلام اینکه در حوزه ضریب نفوذ تلفن شهری، شهرستان املش با ۶۹ درصد از بالاترین آمار برخوردار است خاطرنشان کرد: شهرستان رشت با ۴۵ درصد و شهرستان ماسال با ۱۵ درصد بیشترین و کمترین آمار ضریب نفوذ تلفن ثابت روستایی را دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اعلام اینکه ۴۸ هزار روستا در کشور دارای تلفن هستند تصریح کرد: استان گیلان ۲ هزار و ۴۶۷ روستای دارای تلفن دارد که در زمینه دارای جایگاه پنجم کشور است.

توکلی با تاکید بر اینکه ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار خط تلفن همراه منصوبه اپراتور “همراه اول” در گیلان وجود دارد ابراز داشت: استان گیلان در حوزه استفاده از اپراتور “همراه اول” رتبه یازدهم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ۸۱ درصد از راه‌های اصلی و فرعی استان گیلان از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند اظهار داشت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خط ایرانسل منصوبه در گیلان وجود دارد که یک میلیون آن فعال است.

توکلی با اعلام اینکه استان گیلان رتبه چهارم کشور در راستای استفاده از اپراتور “رایتل” را دارا است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد از راه‌های اصلی و فرعی گیلان زیرپوشش اپراتور “رایتل” قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه این استان رتبه هفتم کشور را در زمینه میزان ضریب نفوذ اینترنت دارد گفت: هزار و ۶۴۷ روستای گیلان دارای اینترنت نسل چهارم است که ۶۳ درصد از روستاهای استان را شامل می‌شود.

توکلی طول شبکه فیبرنوری زیرساخت استان گیلان را ۸۸۸ کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای ۸۲۶ گیگابیت ظرفیت شبکه انتقال و ۱۲۰ گیگابیت پهنای باند است.

وی با اعلام اینکه ایجاد خط تلفن در ۱۲ روستای فاقد تلفن استان گیلان در دستور کار اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قرار گرفته است افزود: تاکنون در ۷ مورد از این روستاها خط تلفن راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه افقی بر‌اساس برنامه ششم توسعه برای استان گیلان در حوزه IT تبیین شده است گفت: افزایش سرعت دسترسی مشترکین و ارائه صددرصدی خدمات دولت الکترونیک از جمله این اقدامات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار