کد خبر : 31650
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397- 01: 11

خدمات عمومی شهرداری رشت روزانه ‌‌۶۰ میلیون تومان هزینه دارد

خدمات عمومی شهرداری رشت روزانه ‌‌۶۰ میلیون تومان هزینه دارد

شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت ‌با دو ساعت تاخیر در عمارت شورای شهر برگزار شد.

به گزارش گیلانستان امیرحسین علوی ‌در شصت و ششمین جلسه شورای شهر رشت با بیان اینکه در حوزه پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیاز به تصمیمات مدیریتی داریم اظهار داشت: زمان تنظیم بودجه و تعرفه سال ۹۸ نزدیک است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه باید نظرسنجی در مورد اولویت‌های پروژه شهرداری انجام شود اعلام کرد: در مورد امور شهرداری رشت باید سیاستگذاری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه حقوق پرداختی شهرداری به کارمندانش نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است خاطرنشان کرد: ۶۰۰ نفر در طی چند سال گذشته به پرسنل شهرداری رشت افزوده شدند.

رئیس شورای شهر رشت با اعلام اینکه در سال‌های گذشته دستور استخدام ۶۰ نفر در سد معبر صادر شد اما ۹۹ نفر در این مجموعه جذب شدند گفت: برای اضافه‌کردن ۸۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل نباید نیروی جدید جذب شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشنهاد شروع جلسات از ساعت ۱۸ را ارائه می‌کنم عنوان کرد: تاخیر ۲ ساعته جلسات شورای شهر رشت مناسب نیست.

اسماعیل حاجی‌پور با اعلام اینکه تهاتر در شهرداری رشت تبدیل به مصیبت برای شهر رشت شده است گفت: تهاتر در شهرداری شهر رشت به‌درستی انجام نمی‌شود و باید بر روی تهاترها نظارت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه از تهاتر در شهر رشت سوءاستفاده شده است عنوان داشت: به‌صورت جدی باید در مورد تهاترها تصمیم‌گیری شود تا تهاترهای نامناسب باعث از بین رفت آبروی شورا نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه وضعیت کنونی منطقه خواهر امام شهر رشت مناسب نیست بیان داشت: در مورد پروژه بازآفرینی خواهر امام باید پیگیری لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه در گروه موزیک شهرداری رشت ۴ نفر به‌صورت غیرقانونی جذب شدند خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد گروه موزیک شهرداری در ۱۰ ماه گذشته حقوق دریافت نکرده‌اند.

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه جابه‌جایی در معاونت و کارشناسان مناطق مختلف شهرداری رشت باید انجام شود بیان داشت: رفاقت بیش از اندازه در بین پرسنل شهرداری در کارها معقول نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ورودی منطقه خواهر امام شهر رشت وضعیت مناسبی ندارد خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد از بودجه سال گذشته شورا تحقق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در تنظیم بودجه سال ۹۷ استفاده از وام‌های مختلف، فروش اموال شهرداری و کمک دولت مورد توجه قرار گرفت افزود: دولت با مشکلات اقتصادی مواجه است و در بودجه سال ۹۸ باید کمتر از کمک‌های دولتی استفاده کرد.

حاجی‌پور با اعلام اینکه دیوان عدالت اداری استفاده شهرداری از کمیسیون ماده ۱۱ را ممنوع کرد خاطرنشان کرد: شهرداری نمی‌تواند برای تمدید پروانه از سازنده‌ها عوارض دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق بودجه باید در طرح‌های عمرانی مورد توجه قرار بگیرد عنوان داشت: در اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت باید نیازهای مردم را در نظر گرفت.
دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بسباری از کشورها به دنبال ایجاد هویت بومی برای خود هستند اظهار داشت: مردم گیلان توجه کمی به ایجاد هویت بومی دارند.

احمد رمضانپور نرگسی با اعلام اینکه مردم گیلان نقش بزرگی در انقلاب مشروطه ایفا کردند عنوان داشت: افرادی همانند کوچک جنگلی و غلامحسین کسمایی نقش بزرگی در انقلاب مشروطه داشتند.

وی با بیان اینکه انقلاب مشروطه برای مبارزه با استبداد به وجود آمد خاطرنشان کرد: مردم استان گیلان سهم بیشتری نسبت به مردم آذربایجان در انقلاب مشروطه داشتند.

رمضانپور با تاکید بر اینکه بعد از به توپ بستن مجلس توسط احم شاه مردم گیلان به همراه قوم بختیاری وارد تهران شدند و مقدمات انقلاب مشروطه را فراهم کردند گفت: استان گیلان در زمینه‌های مختلف بسیار غنی است.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی به دنبال ایجاد عدالت مساوات و قوت در کشور بود عنوان داشت: میرزا کوچک جنگلی با وطن فروشان و استبداد خارجی مبارزه کرد.

رمضانپور با اعلام اینکه بودجه شهرداری رشت باید با توجه به واقعیت‌های شهرداری نوشته شود تصریح کرد: بودجه غیرواقعی باعث ایجاد اختلال در کار شهرداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ممیزی املاک باید مورد توجه شهرداری قرار بگیرد خاطرنشان کرد: وقتی خدمات خوبی به مردم ارائه نشود نباید انتظار پرداخت عوارض شهری از مردم را داشت.

رمضانپور با بیان اینکه قبل از بحث بودجه باید موضوع ممیزی مالکیتی بررسی شود افزود: تعداد زیادی از نیروهای شهرداری به صورت نیروهای حجمی جذب شدند.

دیگر عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی از معدود حوزه‌های پویای شهرداری رشت است گفت: شهرداری رشت پس از انحلال سازمان خدمات موتوری با مشکلات زیادی در زمینه ماشینآلات مواجه شد.

بهراد ذاکری با بیان اینکه با موضوع شهر خلاق خوراک و غذا مخالف نیستم خاطرنشان کرد: نباید در مورد سفر خارجی جو منفی در شورا و شهرداری رشت ایجاد کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه ۸۰ اتوبوس همزمان با روز حمل و نقل وارد ناوگان حمل و نقل شهر رشت می‌‌شود گفت: خدمات رایگان به مردم شهر رشت روزانه ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد.

پیمان پارسا با اعلام اینکه برون‌سپاری حمل و نقل شهری می‌تواند گره‌گشای مشکلات حمل و نقل شهر رشت شود گفت: می‌توانیم لایحه‌ای برای برون‌سپاری خدمات حمل و نقل شهری به شورای شهر رشت ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نخستین فاز یارانه بلیط اتوبوس را دریافت کردیم افزود: تعدادی از رانندگان شهرداری رشت به علت نبود اتوبوس به نهادهای دیگر منتقل شدند که می‌توانیم برای ۸۰ اتوبوس جدید از این رانندگان استفاده کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار