کد خبر : 56833
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

معاون علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

خروج رشت از وضعیت قرمز بیماری کرونا/ ۳۶۹ نفر در گیلان بستری هستند/ ۴ شهرستان همچنان قرمز

خروج رشت از وضعیت قرمز بیماری کرونا/ ۳۶۹ نفر در گیلان بستری هستند/ ۴ شهرستان همچنان قرمز

معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه “۳۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند” گفت: چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه خانواده‌ها و اولیاء دانش‌آموزان در صورت مشاهده علائم ابتلا به کرونا در فرزندانشان می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند اظهار داشت: در حال حاضر چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری بودن ۳۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد و عنوان کرد: در صورت تماس خانواده‌های دانش‌آموزان با سامانه ۴۰۳۰ و پس از شرح حال وضعیت دانش‌آموزان که از طریق تلفن انجام شد از آنان تست تشخیص کرونا گرفته می‌شود.

حیدرزاده با اشاره به اینکه خانواده‌ها در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای دانش‌آموزان خود باید از فرستادن فرزندانشان به مدرسه خودداری به عمل آورند تصریح کرد: با این اقدام در کنار پیشگیری از مبتلا شدن سایر دانش آموزان، اقدامات قرنطینه‌ای و درمان بر روی فرد  مبتلا به کووید ۱۹ انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که “وضعیت شهرستان‌های مختلف استان گیلان از حیث شیوع و ابتلا به کرونا چگونه است” خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان آستارا، رودسر، لاهیجان و لنگرود از جمله نقاط و شهرستان‌های قرمز گیلان محسوب می‌شوند و سایر شهرستان‌های استان هم وضعیت زرد دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک، پرهیز از ترددهای غیرضرور در شهر و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان بهترین راه‌های مقابله با کرونا خواند و گفت: بر اساس آمارهای موجود در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های گیلان پذیرش شدند.

حیدرزاده ۳ اصل مهمی که برای مقابله با کرونا ذکر شد را کارسازترین نسخه برای جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم با همکاری آحاد مردم و با مشارکت جامعه در راستای استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری‌ها بتوانیم در مسیر قطع چرخه انتقال ویروس کرونا موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار