کد خبر : 32702
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش خصوصی رفتار تجاری است

خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش خصوصی رفتار تجاری است

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش‌های خصوصی یک رفتار تجاری محسوب می‌شود گفت: موضوع خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش‌های خصوصی اصلاً به صلاح دانش‌آموزان نیست.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز با اشاره به موضوع خرید خدمات آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: درباره موضوع خرید خدمات آموزشی باید گفت که این موضوع  تقریباً پاک کردن صورت‌مسئله و فرار روبه‌جلو از سوی دولت و وزارت آموزش‌وپرورش است بنابراین، کمیسیون  آموزش و تحقیقات و مجلس اجازه نخواهد داد که آموزش‌وپرورش دستخوش یک مرحله جدیدی از آموزش از طریق نیروهای آزاد جدیدالورود شود.

 وی با ابراز تعجب از اصرار دولت و آموزش‌وپرورش بر خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش‌های خصوصی بیان کرد: چه اصراری وجود دارد طرحی که درگذشته صورت گرفته و ناموفق بوده، دوباره از طریق واگذاری خرید خدمات آموزشی به بخش خصوصی چنین تجربه ناموفقی در سطح وزارت آموزش‌وپرورش تکرار شود؟

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به  بخش خصوصی یک رفتار تجاری محسوب می‌شود افزود: سرنوشت آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است لذا موضوع خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش‌های خصوصی اصلاً به صلاح دانش‌آموزان نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با منسوخ شمردن موضوع خرید خدمات آموزشی در فرایند تربیتی دانش‌آموزان افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات این طرح را رد کرده و مجلس هم یقیناً رد خواهد کرد اما اگر دولت و آموزش‌وپرورش اصرار به این موضوع دارند می‌توانند به‌جای موضوع خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش  خصوصی، مدارس غیردولتی را افزایش داده و با سپردن آن‌ها به افراد صاحب صلاحیت، موضوعات آموزشی و مشکلات پیش رو را کاهش دهند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با استخدام نیروهای پیش‌دبستانی، حق‌التدریس و آموزشیاران باقیمانده و روشن کردن وضعیت استخدام آنان می‌توان  مسئله را برطرف کرد تصریح کرد: در واگذاری طرح خرید خدمات آموزشی به بخش‌های خصوصی برای گروهی از افراد که مدتی از جوانی خود را درراه آموزش در بخش‌های خصوصی سپری کرده و بعد از مدتی بیکار شوند انتظار استخدام ایجاد می‌شود و این انتظار  نیز درگذشته اتفاق افتاده، سؤال اینجاست  چرا باید دوباره چنین مطلبی تکرار شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به کمبود بودجه آموزش‌وپرورش افزود: این‌که می‌گویند بودجه نداریم دلیل نمی‌شود که از مبحث آموزشی دانش‌آموزان کاسته شود اما می‌توان از تملک و دارایی آموزش‌وپرورش کم کرد و کمبود بودجه را از آن طریق جبران نمود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح خرید خدمات آموزشی و واگذاری آن به بخش خصوصی بیان کرد: مگر دانش‌آموز کالاست که بخواهیم به شکل بقالی یا سوپرمارکت عمل کرده و سرنوشت انسان‌هایی که قرار است آینده کشور را رقم بزنند دچار مشکل کنیم؟

عباسی با اشاره به تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه تصریح کرد: بخش قابل‌توجهی از این تهدیدها به دلیل غفلت در بخش تعلیم و تربیت انسان‌ها است ازاین‌رو،  شدیداً به این موضوع انتقاد داشته و امیدوارم که دولت و وزیر آموزش‌وپرورش  در این زمینه انعطاف نشان دهند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار