کد خبر : 61316
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

رییس اداره حفاظت محیط زیست صومعه‌سرا:

خرید خوتکاهای زنده توسط مردم از دغدغه‌های زیست محیطی

خرید خوتکاهای زنده توسط مردم از دغدغه‌های زیست محیطی

رییس اداره حفاظت محیط زیست صومعه‌سرا گفت: علیرغم تذکرات برخی از مردم خوتکاهای زنده را در بازار خریداری می کنند.

به گزارش گیلانستان، علی اصغر آزاد از پایش مستمر و شبانه‌روزی محیط‌های طبیعی این شهرستان خبر داد و گفت: در این پایش با افراد متخلف و فعالیت مخرب محیط زیست برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل مهاجرت پرندگان تاکنون چندین قبضه سلاح شکاری قاچاق به مرغابی و خوتکا کشف شده است، افزود: پرندگانی که زنده کشف و ضبط می شوند، مجددا در طبیعت رهاسازی می‌شوند.

آزاد ادامه داد: پرندگان مهاجر شکار شده زنده از جمله خوتکا برای فروش به بازار تولم‌شهر این شهرستان توسط مختلفین برده می‌شود و علیرغم تذکرات برخی از مردم هم برای خرید این پرندگان اقدام می‌کنند و این امر از دغدغه‌های مهم زیست محیطی محسوب می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه کشفیات سلاح و پرندگان مهاجر در این شهرستان امسال افزایش یافته است، تصریح کرد: فروش پرندگان مهاجر غیرقانونی است و با متخلفین به جد برخورد می‌شود.

ریس اداره حفاظت محیط زیست صومعه‌سرا با بیان اینکه شکارچیان خوتکاهای این شهرستان بومی هستند و به صورت غیرمجاز اقدام به شکار می‌کنند، گفت: برای حفاظت از پرندگان مهاجر مشارکت‌ و آگاهی‌های مردم بومی را در حفاظت از مکان‌های زمستان گذرانی این مهمانان زیبا افزایش داده‌ایم و امیدواریم، وقوع هرگونه شکار غیرمجازی در این شهرستان به صفر برسد.

وی در خصوص وضعیت جمعیت پرندگان مهاجر در این شهرستان افزود: پس از سرشماری دقیق میزان فرود پرندگان مهاجر در صومعه‌سرا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آزاد تصریح کرد: گشت و کنترل‌های مستمر در حاشیه تالاب مشترکا توسط مامورین پاسگاه‌های محیط‌بانی سلکه و اسپند، سیاه درویشان،  اطلاعات ناجا و سپاه به صورت گشت مشترک  انجام می شود و متخلفین با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار