کد خبر : 30662
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آبان 1397- 51: 23

خسارت قابل‌توجه بارش باران در صومعه‌سرا و تالش/ اعمال محدودیت‌های ترافیکی تا قطعی گاز بیش از ۲۰۰ مشترک

خسارت قابل‌توجه بارش باران در صومعه‌سرا و تالش/ اعمال محدودیت‌های ترافیکی تا قطعی گاز بیش از ۲۰۰ مشترک

بارش شدید باران در استان گیلان خسارت شدیدی به شهرستان‌های صومه‌سرا، فومن و تالش زده و منجربه بروز مشکلات عدیده برای مردم این مناطق شده است.

به گزارش گیلانستان، در پی بارش باران طی روزهای اخیر در گیلان همچون سنوات و دوره‌های گذشته استان گیلان و ابنیه‌های موجود در آن دچار خسارات نسبتاً شدیدی شد.

طبق اعلام هواشناسی بارش باران در شهرستان‌های غربی استان نسبت به شهرهای شرقی استان از بارش‌های بیشتری برخوردار بودند و شدت بارش‌ها در شهرستان مذکور موجب شد تا سطح آب از معابر بالا آماده و آب باران به منازل و مناطق تجاری مردم نفوذ و خسارت‌های را به بار آورد.

در ساعات اولیه بارش باران در استان گیلان نیروهای امدادی ازجمله نیروهای امدادی گاز، آب، برق و عوامل راهداری در جهت رفع حوادث و آب‌گرفتگی‌ها به مناطق مختلف استان اعزام شدند و در پی حل مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها شدند.

بارش باران در استان گیلان به برخی از مناطق گیلان ازجمله در منطقه دیلمان موجب رانش زمین شد و خساراتی را به گفته مسئولان محلی آن مناطق به بار آورده که از میزان خسارات هنوز برآوردی اعلام نشده است.

اما بارش باران در شهرستان صومعه‌سرا به دلیل عدم لایروبی تالاب این شهرستان موجب شد تا هدایت آب‌های سطحی به ورودی تالاب با مشکل مواجه شود و پس زدن آب موجب بالا آمدن آن در فاضلاب‌ها و روانه شدن به منازل و اماکن تجاری منجر شد که این مسئله موجب انتقاد شدید نماینده این شهرستان در مجلس قرار گرفت.

قطع گاز ۲۸۰ خانوار صومعه‌سرایی

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیل در صومعه‌سرا اظهار کرد: براثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه در این شهرستان گاز بیش از ۲۸۰ خانوار قطع‌ شده است.

سید کاظم دل‌خوش اباتری با بیان اینکه اگر مرداب صومعه‌سرا لایه‌روبی نشود بازهم شاهد چنین مشکلاتی هستیم افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در شهرستان صومعه‌سرا بحث لایروبی تالاب این شهر است که اگر این مشکل حل نشود باز هم شاهد چنین حوادثی هستیم.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی در مرتفع کردن حوادث مترقبه گفت: از دیشب که سیل در شهرستان صومعه‌سرا جاری‌شده تمام نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل هستند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در خانه ملت بر لزوم توجه بیش‌ازپیش مسئولان تأکید کرد و افزود: بارها مسئولین از تالاب صومعه‌سرا بازدید کرده‌اند و قول مساعد برای لای روبی داده‌اند اما تاکنون هیچ کار انجام نشده است.

قطع راه ارتباطی دو روستای تالش

سرپرست معاونت عمرانی استانداری گیلان نیز با بیان اینکه با تلاش نیروهای امدادی کلیه راه‌های شهرهای سیل‌زده باز است اظهار کرد: براثر سیل دیشب سه شهر گیلان دچار طغیان و انسداد راه‌ها شدند که با آمادگی نیروهای خدمات رسان راه‌های این سه شهر باز شده است.

علی‌اکبر اوسط مقدم اشاره به قطعی گاز در شهرستان تالش افزود: براثر طغیان آب رودخانه‌های در شب گذشته راه دو روستا در تالش قطع‌شده است که به همین خاطر گاز آن دو روستا قطع شد که با کمک نیروهای امدادی تا امشب وصل می‌شود.

وی لازمه حل مشکل طغیان مرداب در صومعه‌سرا را لایه روبی آن عنوان کرد و گفت: یکی از عمده‌ترین ‌مشکلات ما عدم لایه روبی در مرداب صومعه‌سرا است که اگر این مشکل حل نشود باز شاهد چنین حوادثی خواهیم بود.

۷۰ خانوار تالشی گاز ندارند

عیسی مهدوی، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان تالش نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به قطعی گاز برخی از مشترکان گاز اظهار کرد: در اثر سیل دیشب گاز ۱۰۰ خانوار قطع‌شده است که با تلاش نیروهای امدادی گاز ۳۰ خانوار وصل و در تلاشیم گاز ۷۰ خانوار دیگر هم وصل کنیم.

محدودیت ترافیکی در گیلان اعمال می‌شود

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای برون‌شهری استان گیلان با توجه به بارش‌های اخیر اظهار کرد: وضعیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی گیلان نسبت به گذشته روان‌تر شده و با گذشت زمان عادی می‌شود.

سرهنگ حسین محمدپور با اشاره به محور جنوبی استان در محدوده آزادراه رشت ـ قزوین افزود: در برخی از ساعت در محور رشت ـ قزوین ترافیک پرحجمی را شاهد بودیم اما در حال حاضر با قطع بارش باران ترافیک در این محور روان است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به محور پیربازار به ضیابر صومعه‌سرا گفت: این محور به دلیل شدت بارش‌ها و بالا آمدن آب از کف خیابان، مسدود بوده و خودروها باید از مسیر جایگزین رشت به صومعه‌سرا و یا ضیابر به صومعه‌سرا استفاده کنند.

محمدپور با اشاره به محور مواصلاتی اسالم به خلخال بیان کرد: این محور در حال حاضر باز است اما رانندگان باید برای تردد از زنجیر چرخ استفاده کنند و البسه گرم و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مسیر لوشان محدودیت ترافیکی اعمال شده بیان کرد: در حال حاضر در هیچ‌کدام از محورهای مواصلاتی گیلان محدودیت ترافیکی وجود ندارد اما در روز جمعه از ساعت هشت تا ساعت ۲۴ وضعیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی ورودی استان اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار