کد خبر : 9040
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395- 16: 11

خسارت میلیاردی برف به تاسیسات برق گیلان

خسارت میلیاردی برف به تاسیسات برق گیلان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از خسارت میلیاردی برف به شبکه و تاسیسات برق این استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان ، جمشید طالبی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه برف طی دو مرحله خسارت میلیاردی به تاسیسات برق گیلان وارد کرده است، اظهار کرد: در برف گذشته ۱۰ میلیارد تومان به تاسیسات برق گیلان خسارت وارد آمد.

وی با بیان اینکه خسارت برف اخیر هنوز برآورده نشده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود هفت میلیارد تومان به تاسیسات و شبکه‌های توزیع برق استان خسارت وارد آمده باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به اینکه برف اخیر از پنجشنبه شب گذشته از آستارا آغاز شد و به مرکز و شرق استان رسید، تصریح کرد: شدت بارش برف بیشتر در منطقه مرکزی و شرق گیلان بود و در بیشتر شهرستان‌ها از جمله آستارا، تالش، رضوانشهر، فومن، شفت، لاهیجان، سیاهکل و… خاموشی‌های موقت و طولانی داشتیم.

وی گفت: از پنجشنبه تا جمعه شب شبکه برق استان پایدار بود و به دلیل شدت بارش و تداوم بارش‌ها به صورت یکسره خاموشی‌های گسترده آغاز شد و برق تعداد ۲۳۰ هزار مشترک و ۴۵۱ روستا قطع شده بود.

طالبی با بیان اینکه به دلیل آمادگی‌های از قبل خاموشی برق مشترکان گیلان به ۵۳ هزار مشترک و ۱۲۷ روستا رسید، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های عملیاتی از گیلان و خارج از استان تلاش کردند تا پایداری برق در تمام روستاها انجام و برق همه مشترکان وصل شود.

وی میزان خسارت بحران برف در سال ۸۳ را بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: مبلغی از این خسارت برای تاسیسات برق استان اختصاص نیافت و در سال ۸۶ نیز ۱۷ میلیارد تومان بر اثر شدت بارش برف به تاسیسات برق گیلان خسارت وارد آمد که این مبلغ نیز اختصاص نیافت و شبکه‌های برق از آن سال ترمیم و بازسازی نشد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار