کد خبر : 54306
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

خطبه‌هایی که در روستا ایراد می‌شود/ سردار سلیمانی فرمانده قرارگاه فرهنگی سنگر

خطبه‌هایی که در روستا ایراد می‌شود/ سردار سلیمانی فرمانده قرارگاه فرهنگی سنگر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان که حدوداً ۶ ماه است فعالیت خود را در بخش سنگر آغاز کرده، معتقد است فقر گیلان در پشت پوشش سبز آن پنهان‌شده و در برخی موارد قابل‌رؤیت نیست و یا پیگیری نمی‌شود، اما خوشبختانه با فعالیت قرارگاه فرهنگی و جهادی شهید سلیمانی اتفاقات خوبی برای مردم این بخش افتاده است.

به گزارش گیلانستان، «کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به‌کارگیرنده‌ هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است؛ و این دو هیچ‌یک، نقطه‌ی پایان ندارد؛ پس کار جهادی می‌تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد». این‌ها بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با فعالیت‌ها و ازخودگذشتگی‌های گروه‌های جهادی است.

گروه‌هایی که متشکل از جوانان مؤمن، نخبه و پرتلاشی است که به‌گونه‌ای وقت و زمان خود را برای خدمت به خلق برنامه‌ریزی می‌کنند تا هم به فعالیت‌های جهادی و هم به فعالیت‌های اجتماعی و دانشگاهی خود برسند، چراکه رهبر انقلاب تأکید کرده بودند خدمت‌رسانی‌های ابتدایی و یَدی نباید آن‌ها را ارتقای فکری و عملی دور کند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با جهادگران به این جوانان پرتلاش فرموده بودند تا «شعار “خدمت‌رسانی برای تحقّق عدالت و پیشرفت ” را همگانی کنید، منظومه‌ی معرفتی اسلام دراین‌باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال این‌ها است، در برابر میلیون‌ها جوان کشور بگذارید».

از این حیث گروه‌های جهادی بیش‌ازپیش پای‌کار آمدند و با تشکیل گروه‌های جهادی عمرانی و فرهنگی سعی کردند تا علاوه بر کمک‌های عمرانی و دستگیری از محرومان، در جهت ارتقای فرهنگ و مطالبات مردمی و برقراری عدالت در جامعه نیز گام بردارند.

جهادِ خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ خدمت، به خود خدمت‌رسان سود می‌رساند، دل کندن از بهره‌های شخصی برای بهره رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقا و اراده را قوّت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می‌کند.

قرارگاه جهادی فرهنگی شهید سلیمانی بخش سنگر که کمتر از سه ماه از عمر فعالیت‌هایش نمی‌گذرد با حضور جوانان و اعضای جهادگر این گروه به مدت سه روز در روستای شهرستان بخش سنگر اردوی جهادی برگزار کرد.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان، امام‌جمعه بخش سنگر اعضای ستاد نماز جمعه با اعضای این گروه جهادی فرهنگی همکاری ویژه‌ای دارند و بیشتر در روستاها فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و مشاوره دارند و مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند.

این روحانی جهادی می‌گوید که جهادگران جوان این قرارگاه فرهنگی و جهادی به مدت سه الی چهار روز در یک روستا متمرکز می‌شوند و به فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره خانواده می‌پردازند و اگر محرومیتی در روستا به چشم بخورد مسائل را با همکاری اداراتی همچون کمیته امداد پیگیری و رفع می‌کنند.

پس از بررسی و رصد مشکلات توسط ائمه جمعه و جماعت در روستاها، در انتهای اردوی جهادی و در روز جمعه، تعدادی از جوانان همان منطقه معضلات و مشکلات روستا را از تریبون نماز جمعه بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان که حدوداً ۶ ماه است فعالیت خود را در بخش سنگر آغاز کرده، معتقد است فقر گیلان در پشت پوشش سبز آن پنهان‌شده و در برخی موارد قابل‌رؤیت نیست و یا پیگیری نمی‌شود، اما خوشبختانه با فعالیت قرارگاه فرهنگی و جهادی شهید سلیمانی مردم روستاهای بخش سنگر می‌گویند نخستین بار است که از نزدیک فعالیت گروه‌های جهادی را می‌بینیم و بسیار خوشحالیم.

امام‌جمعه سنگر به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند؛ نماز جمعه مرکز فرماندهی قرارگاه فرهنگی است، بنابراین باید امام‌جمعه‌ها از این گروه‌های جهادی پشتیبانی کرده و گره‌های کار این گروه‌ها را باز کنند و اگر جایی نیاز است با مسؤولان مذاکره کنند و از آن‌ها کمک بخواهند.

قرارگاه جهادی فرهنگی شهید سلیمانی بخش سنگر گروه‌های مختلف را در یکجا جمع‌آوری کرده و از آن‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی پشتیبانی می‌کند و در نخستین اردوی جهادی خود در روستای شهرستان با برپایی ویزیت رایگان و جلسه مشاوره خانواده  و نیز برگزاری کارگاه مشاوره حقوقی و همچنین دیوارچینی منزل محروم اقدامات قابل‌تحسینی انجام داد.

اما علاوه بر این فعالیت‌های جهادی، اعضای جهادگر این قرارگاه به مطالبات مردمی نیز می‌پردازند و مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند، برای نمونه در خصوص مشکلات بخش قاضیان نیز جوانان بخش سنگر پای‌کار آمدند و با همکاری رسانه‌ها به نتایج خوبی دست پیدا کردند و در حال حاضر انجام این کار متوقف شد و مشکلی که مردم چهار سال درگیر آن بودند با مطالبات جوانان و قرارگاه جهادی شهید سلیمانی در حال مرتفع شدن است.

مطالبه گری از راه درست زمانی به نیکی محقق می‌شود که تبدیل به ارائه راهکار و یا اقدام عملی شود، فعالیت‌های میدانی گروه‌های جهادی با توجه به نیات خالصی که دارند یکی از بهترین نمونه‌های مطالبه گری درست و نتیجه‌بخش است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار