کد خبر : 26069
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 خرداد 1397- 03: 19

خواص به واسطه اشرافی گری عدالت امیرمؤمنان را تحمل نکردند

خواص به واسطه اشرافی گری عدالت امیرمؤمنان را تحمل نکردند

سخنران مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در مصلی رشت، گفت: اشکال و ایراد امت اسلامی در برهه های مختلف در عدم متابعت و عدم التزام عملی به ولایت بوده است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندر انزلی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در مصلی رشت با اشاره به اهمیت شب های قدر به نقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام پرداخت و گفت: نبی مکرم اسلام فرمودند شب قدر شبی است که خداوند همه مقدرات عالم را در این شب تعیین کرده است و در این شب معین شده است آنچه که تا قیامت باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: پیامبر می فرمایند ولایت در زمره آن چیزهایی است که در شب قدر تقدیر شده است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اسلام بر پنج رکن نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار شده است گفت: در اسلام بلکه در کل عالم هستی به هیچ چیزی به اندازه ولایت سفارش نشده است.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه امام علی(ع) می فرمایند ولایت ما ولایت پروردگار متعال است، ادامه داد: خداوند هیچ پیامبری را تنها به ولایت ائمه اطهار مبعوث نکرده و اصل در انتخاب انبیای الهی اقرار به ولایت ائمه معصومین(ع) است.

وی با مطرح کردن این سوال که ما نسبت به وجود امام علی(ع) چه وظیفه ای داریم به بیان وظیفه امت به امام پرداخت و گفت: اولین وظیفه انسان ها معرفت و شناخت است.

امام جمعه بندر انزلی ادامه داد: انسان ها باید ولی و حجت خدا را بشناسند و ضرورت و وجوب معرفت به امام را بدانند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این معرفت راه دشوار نیست، افزود: آنقدر در کتاب اهل سنت و اهل تشیع فضایل امام علی(ع) شمرده شده است که هیچ جای سستی و بهانه ای برای شناخت آن وجود ندارد.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه دومین وظیفه امت بعد از شناخت به خدا و معرفت پیدا کردن به ولایت، اطاعت پذیری است، بیان کرد: آنهایی که کار برایشان سخت شد این مرحله دوم است وگرنه در بعد معرفتی و شناخت ائمه و ولایت کمبود نداشتند.

سخنران مراسم احیای شب نوزدهم رمضان در مصلی رشت تصریح کرد: اشکال و ایراد امت اسلامی در برهه های مختلف در عدم متابعت و عدم التزام عملی به ولایت بوده است.

وی با بیان اینکه هنوز امیرمومنان (ع) مظلوم است و آنطور که باید شناخته نشده است، گفت: بی همتی و بی بصیرتی خواص در زمان امیرمومنان(ع) به واسطه زراندوزی و اشرافی گری نتوانستند عدالت این امام همام را تحمل کنند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به این که دشمن از همه امکاناتش برای ضربه زدن به ولایت استفاده کرد، گفت: دشمن با استفاده از حربه های تبلیغاتی، سیاسی و ابزار نظامی به این مسیر ضربه زد./رسا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار