کد خبر : 89778
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱

دادستان آستارا تاکید کرد؛

خودداری از تظاهر به روزه خواری در انظار عمومی / حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود

خودداری از تظاهر به روزه خواری در انظار عمومی / حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود

دادستان آستارا با بیان اینکه حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود بر برخورد نیروهای انتظامی و مرزبانی با روزه خواری و بد حجابی تاکید کرد.

به گزارش گیلانستان، یاسر همدمی عصر سه شنبه در نخستین نشست شورای اداری شهرستان آستارا در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بر همه لازم است حرمت ماه مبارک رمضان و ارزش‌های این ماه را حفظ کنند و دستگاه‌های مرتبط در این راستا نظارت بیشتری داشته باشند.

 

دادستان آستارا با بیان اینکه هیچ‌گونه مانعی بابت ورود مسافران نداریم، افزود: در هر صورت حرمت این ماه باید نگه داشته شود و در بحث متون دینی هم تاکید شده که افرادی که روزه نیستند هم در این ماه برای حفظ حرمت تنها به اندازه ضرورت در خلوت غذا بخورند.

 

وی با اشاره به اینکه افراد نباید در کنار جاده‌ها، راه‌ها و معابر عمومی به بهانه اینکه مسافر هستند روزه خواری کنند، ادامه داد: در اسلام و قوانین چنین چیزی پذیرفتنی نیست و مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند و نیروهای انتظامی و مرزبانی با این هنجار شکنی ها برخورد کنند.

 

همدمی به بحث انفال و حقوق عامه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود در سال جدید مسئولان توجه و نظارت بیشتری در بحث حریم راه‌ها، رودخانه‌ها و سواحل برداشت غیرمجاز از معادن جنگل‌ها، منابع طبیعی، تغییر کاربری از اراضی زراعی و باغ‌ها که سودجویان و متخلفان دنبال منافع مادی هستند، به حریم لوله‌های انتقال گاز نیز توجه و نظارت بیشتری داشته باشند.

 

وی افزود: انفال متعلق به ما نبوده بلکه بیت المال و به نسل‌های آینده تعلق دارد و فرزندان ما باید از این مواهب الهی بهره برده و بر همین اساس همه کارگزاران حاکمیت در حفظ آن وظیفه و تکلیف دارند.

 

همدمی تاکید کرد: اگر مدیری یا کارمندی در این زمینه کوتاهی کند، ترک فعل و وظیفه محسوب می‌گردد و به موجب قانون مسئول می‌شوند و باید پاسخگوی آن باشند.

 

دادستان آستارا ادامه داد: نیروهای انتظامی، نظامی، مرزبانی و امنیتی تا کنون از عملکردها و اقدام‌ها در بحث حفظ انفال پشتیبانی کردند و در کنار آنها دستگاه قضائی نیز با قوت و قدرت از این اقدام‌ها پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار