کد خبر : 26044
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸

خیزش جوانان انقلابی گیلان در تولید نرم‌افزارهای بومی اختصاصی در جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای

خیزش جوانان انقلابی گیلان در تولید نرم‌افزارهای بومی اختصاصی در جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای

در جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای به همت جوانان انقلابی سازمان فضای مجازی سراج و بسیج از دو نرم‌افزار «گیله‌مردان» و «نام‌آوران گیل» رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان، دو نرم‌افزار بومی نام‌آوران گیل و گیله‌مردان امشب به همت سازمان فضای مجازی سراج و فضای مجازی بسیج در رشت رونمایی شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در جریان رونمایی از دو نرم‌افزار بومی گیلان با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه نباید اجازه داد تا انقلاب در دست نااهلان بیفتد اظهار کرد: در زمان تشکیل انقلاب اسلامی نیروهای مردمی سپاه و بسیج در کنار نداشتن تجربه، امکانات نیز نداشتند اما اکنون تمام نظام سلطه در مقابل جمهوری اسلامی ایران زانو می‌زنند.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه در زمان جنگ سوریه و کره‌شمالی تنها حامیان ایران بودند افزود: جمهوری اسلامی در حوزه تجهیزات دچار مشکل بود و همین مسئله علت فواصل طولانی میان عملیات‌های بزرگ بود.

وی با اشاره به ابتکار و نوآوری رانی در جبهه‌های جنگ بیان کرد: نسل جوان ابتکار به خرج داد و سه بار ارتش عراق را به‌طور کامل با خاک یکسان کردیم اما چون دشمن پول و تجهیزات داشت دوباره در مقابل ایران قد علم می‌کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: جوانان انقلابی ابتکار به خرج دادن و جنگ را به شب بردن و به‌نوعی روی نقطه‌ای کارکردیم که دشمن ضعف داشت.

عبدالله پور با بیان اینکه امروزه در جنگ اقتصادی نیازمند حرکت نوین و خلاقیت هستیم خاطرنشان کرد: امروزه اگر در زمینه سوخت و برخی مواد به خودکفایی نرسیم یقیناً در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دشمن باقدرت هرچه‌تمام‌تر در حال تلاش در حوزه فضای مجازی و رسانه است و سینمای هالیوود نمونه بارزی از این مصداق است تصریح کرد: باید از نیرو این جوانان انقلابی فعال استفاده و راهی برای مقابله با هجمه‌های دشمن در بخش رسانه و فضای مجازی پیدا کرد چون این فضا امروزه به خلوتگاهی شده که جوانان ما در قتل‌عام می‌شوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه داشتن ابتکارات و خلاقیت از عمده موفقیت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی بوده گفت: باید بامطالعه و شناخت در حوزه فضای مجازی راهکاری نوین و اثرگذار در مقابل هجمه‌های دشمن در ابعاد رسانه و فضای مجازی به دست آورد.

عبدالله پور با بیان اینکه امروز دشمن در فضای مجازی تعداد بی‌شماری تلفات گرفته و می‌گیرد و ازاین‌رو حفظ جمهوری اسلامی ایران جز واجبات شده تصریح کرد: امروزه دشمن در فضای مجازی با همه ابزار خود در حال ضربه به نیروهای انقلابی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در تلاش است کاری کند که اساس جمهوری اسلامی را برچیند و نظام را با براندازی روبه‌رو کند.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج و فضای مجازی سپاه قدس گیلان نیز در این آیین رونمایی با بیان اینکه این دو نرم‌افزار به همت جوانان گیلانی حوزه فضای مجازی ساخته‌شده اظهار کرد: تاکنون نرم‌افزارهای زیادی در حوزه فضای مجازی ساخته‌شده است اما ساخت بازی برای نخستین بار در گیلان رقم می‌خورد.

سجاد ستوده با اشاره به بازی نام‌آوران گیل مبنی بر اینکه محتوای این نرم‌افزار کاملاً اختصاصی است افزود: در این بازی ۹۰ نفر از بزرگان و مشاهیر گیلان در ۱۲ حوزه به شکل فیلم صوت و عکس طراحی‌شده است.

وی با بیان اینکه این نرم‌افزار از اردیبهشت سال گذشته آغازشده و حدود ۱۰ ما در حوزه محتوا و فنی آن‌وقت صرف شده گفت: این دو نرم‌افزار نشان می‌دهد که جریان جبهه انقلاب اسلامی به جایگاهی رسیده که می‌تواند تولید محتوا داشته باشد و با سایر نرم‌افزارهای خارجی رقابت کند.

مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در حوزه اپلیکیشن سازی شرایط لازم برای تولید محتوا فراهم‌شده خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نرم‌افزارهای متعددی با محتوای اختصاصی در گیلان تولید و به معرض عموم گذاشته خواهد شد.

ستوده با اشاره به بازی «گیله‌مردان» بیان کرد: امروز فاز اول نخستین بازی با محتوای انقلاب اسلامی در گیلان رونمایی می‌شود و در آن شخصیت‌هایی مانندِ بهجت، پروفسور سمیعی، نامجو و سایر مشاهیر نقش‌آفرینی می‌کنند.

مسئول فضای مجازی سراج با اشاره به اینکه ۸۰ بازی در این اپلیکیشن گنجانده‌شده گفت: باید بیشتر به اپلیکیشن سازی در فضای موبایل توجه تا پیام انقلاب در بستر فضای مجازی منتشر شود.

ستوده بر ضرورت تولید محتوای نرم‌افزاری در حوزه شهدا و سرداران استان تأکید کرد و افزود: در فاز اول نرم‌افزارسازی حوزه فضای مجازی ۴۵ شهید از کل ۹۰ شهید شاخص استان ساخته می‌شود که تمام فرآیند تولید آن توسط جوانان انقلابی گیلان انجام‌شده و در چند ماه آینده نیز رونمایی خواهد شد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار