کد خبر : 2294
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱

دانشجویان نگذارند گروههای سیاسی از دانشگاه سوء استفاده حزبی نمایند

دانشجویان نگذارند گروههای سیاسی از دانشگاه سوء استفاده حزبی نمایند

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان گفت: دانشجویان با افزایش آگاهی و بصیرت که از ملزومات انکار ناپذیر اقشار مختلف جامعه و بخصوص قشر دانشجو می باشد؛ جلوی سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب را بگیرند.

به گزارش درگیلان، سرهنگ بابک صدوق معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در جمع عده ای از دانشجویان گیلانی با اشاره به روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان اظهار کرد: بیانات حضرت آیت‌الله ‌العظمی امام خامنه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم که در طول سال و به مناسبتهای مختلف صورت می‌گیرد، حاوی تدابیر و رهنمودهایی برای آحاد مردم و نقشه راه مسئولان نظام در همه سطوح و کلیه دستگاههای اجرایی، قانونگذاری و… کشور در داخل است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بیانات ایشان در حوزه خارجی نیز ترسیم خطوط کلی نظام و راهنمای عمل مسئولان در سیاست خارجی و رهنمودهایی حکیمانه و راهگشا برای همه مسلمانان، مستضعفان و عدالت خواهان در جهان می باشد.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه یک نگاه اجمالی به مجموع دیدارهای معظم‌له در حوزه داخلی در سال جاری نشان می دهد که تعداد قابل توجه و مهمی از آنها با دانشگاهیان و مجموعه های مختلف علمی و آموزشی بوده است، اعلام نمود: از مجموع دیدارهای سال جاری که در بخش بیانات پایگاه اطلاع رسانی «http://farsi.khamenei.ir» تا تاریخ 13/9/1394 ثبت شده است، نزدیک به 19 درصد آن (91/18%) دیدار با اقشاری همچون دانشجویان و روسا و اساتید دانشگاهها؛ معلمان و دانش آموزان است.

صدوق با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاهیان در جامعه تصریح کرد: از بازخوانی این بیانات می توان هم به نقشه راه دانشگاه و قشر دانشگاهی دست یافت و هم انتظارات رهبری از این قشر را مورد بررسی قرار داد.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان به تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با قشر دانشگاهی و مجموعه های مختلف علمی و آموزشی اشاره کرد و گفت: “رهنمودهای فردی”، “توصیه‌های اجتماعی” و “تاکید بر خصائص خاص دانشجویی” سه مولفه ای است که ایشان تاکیدات ویژه ای روی آن دارند.

وی اهمیت تحصیل خوب، مقدم داشتن اهداف عمومی بر خواست خود، ازدواج، توجه به نماز خصوصا نماز جماعت، انس با قرآن، اعتماد به نفس، و … را از رهنمودهای فردی مقام معظم رهبری به دانشگاهیان دانست و ابراز نمود: در توصیه‌های اجتماعی معظم له، توجه داشتن به علم به عنوان وسیله قدرت نظام، ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی، ضرورت رعایت تقوا در محیط دانشگاهی و پرهیز از گناه، اهمیت کرسی های آزاد اندیشی و … جایگاه بارزی دارند.

صدوق در ادامه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر خصائص خاص دانشجویی اشاره کرد و افزود: توجه به آرمان خواهی به عنوان مهمترین خصیصه دانشجویی، مقدم بودن عمل بر شعار، توجه به تفاوت میان محافظه کاری با واقع گرایی، عدالت خواهی و … جزء مولفه سوم ایشان می باشند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان به تاکیدات مکرر امام خامنه ای پیرامون مسئله استکبار ستیزی و پروژه نفوذ اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری با ترسیم نقشه جهان به دوقطب مستکبر و مستضعف فرمودند: « این را بدانید که این شعار شما، «مرگ بر آمریکا»ی شما، این فریادی که ملّت ایران میکشند، این دارای یک پشتوانه و عقبه‌ی منطقی و قوی است؛ دارای پشتوانه‌ی عقلانی است. … قانون اساسی ما به این ناطق است، تفکّرات اصولی و عمیق و منطقی بر این ناطق است.»

صدوق همچنین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره تلاش آمریکا برای یارگیری از داخل به منظور وارونه نشان دادن چهره واقعی آمریکا و کم رنگ کردن حساسیتهای اجتماعی نسبت به ماهیت استکباری آمریکا و زیاده خواهیهای شیطان بزرگ نیز بارها تاکید کرده اند که باید هوشیار باشیم.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان اضافه کرد: در نشست صمیمی و نسبتاً طولانی با جمعى از دانشجویان که در بیست‌وچهارمین روز ماه مبارک سال جاری در حسینیه امام خمینی صورت گرفت، فهم وضع کنونی کشور در عرصه داخلی و تحلیل درست از موقعیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشگاهیان و تشکلهای دانشجویی بود.

وی در پایان به مسئله برگزاری هم‌زمان انتخابات«خبرگان رهبری» و انتخابات «مجلس شورای اسلامی» در اسفندماه سال جاری و نقش قشر دانشگاهی و تشکلهای دانشجویی در این فرایند مهم دموکراتیک کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که رسالت دانشگاه و اهالی آن(اعم از؛ استاد، دانشجو و تشکلهای دانشگاهی)، فرا جناحی بوده و مبتنی بر مطالبات آرمانخواهانه انقلابی و سیاستهای کلان نظام تعریف می شود، اما برخی از جناحهای سیاسی در عرصه رقابت انتخاباتی و بعضی از صاحبان احزاب و گروههای سیاسی به ظرفیتهای تشکلهای دانشجویی برای کسب، حفظ و یا توسعه قدرت سیاسی خود می اندیشند.

صدوق با اشاره به اینکه تجربه گذشته نیز از سوء استفاده ابزاری برخی گروههای سیاسی معطوف به قدرت از بعضی اشخاص و تشکلهای دانشجویی حکایت دارد، بیان نمود: دانشجویان مؤمن به انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی ایران با بازخوانی مجدد فرمایشات حضرت آیت الله‌العظمی خامنه ای در سال جاری ضمن انجام رسالت ذاتی؛ به ترسیم خطوط فاصل میان خود و دشمنان مبادرت نمایند تا از این طریق گام مهمی جهت نیل به پیشرفت و عدالت در دهه ای که به نام دهه پیشرفت و عدالت نام گذاری شده است، بردارند و با افزایش آگاهی و بصیرت که از ملزومات انکار ناپذیر اقشار مختلف جامعه و بخصوص قشر دانشجو می باشد؛ جلوی سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب را بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

A سه شنبه , 17 آذر 1394 - 1:13

واقعا بسار عالی بود من از مطالب ایشون بسیار لذت میبرم.

رفتن به نوار ابزار