کد خبر : 4947
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1395- 38: 7

دانشگاه آزاد اسلامی از پایان نامه‌های مرتبط با حوزه محیط زیست حمایت می‌کند

دانشگاه آزاد اسلامی از پایان نامه‌های مرتبط با حوزه محیط زیست حمایت می‌کند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از پایان نامه‌های مرتبط با حوزه محیط زیست و سایر برنامه‌های آموزشی در این زمینه حمایت می‌کند.

به گزارش درگیلان، حبیب‌‌الله اسماعیلی در مراسم افتتاحیه جشنواره آشتی با طبیعت که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز جشنواره‌ای با نام صلح و سلام برگزار کردیم، اظهار داشت: افرادی در منطقه خاورمیانه با عنوان عکاسی سلفی در حال برگزاری جشنواره هستند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اکنون حال طبیعت ایران خوب نیست چون ما با یکدیگر قهر هستیم گفت: ظلمی که به طبیعت  می‌کنیم این است که به‌صورت دشمنانه به آن آسیب می‌زنیم.

وی با بیان اینکه ما فرهنگ آشتی با خود، خانواده و محیط زیست را فراموش کرده‌ایم اظهار کرد: زباله‌ها را به ۳ دسته می‌توان تقسیم کرد؛ زباله‌هایی که توسط موسسات صنعتی تولید و پسماندهایی را که وارد طبیعت می‌کنند، زباله‌های شهری که به‌صورت دفنی باعث اختلالات در محیط زیست می‌شوند و  زباله‌های شخصی که از مهمترین این موارد هستند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی برداشت زباله و تفکیک آن در جامعه نهادینه نشده و این به دلیل قهری با طبیعت است گفت: در مواقعی که برای استراحت به سراغ طبیعت می‌رویم، برداشت زباله از طبیعت در بین ما و مردم ما فرهنگ‌سازی نشده و نسبت به آن بی‌تفاوت هستیم.

وی گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که فرهنگ گردشگری در آن شکل گرفته است و مردم آن ۷ یا ۸ ساعت در ترافیک برای استفاده از طبیعت حرکت می‌کنند ولی متاسفانه هیچ گامی برای مراقبت از محیط زیست بر نمی‌داریم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید با طبیعت پیرامون آشتی کنیم در غیر این‌صورت پاسخی برای آیندگان نداریم تصریح کرد: استان گیلان دارای چند رودخانه بود که انواع و اقسام آبزیان در آن وجود داشت که در حال حاضر آثاری از آن آبزیان نیست.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در هر گوشه‌ای از این کشور یکی از واحدهای دانشگاه آزاد است گفت: دانشگاه آزاد می‌تواند از سفیران آشتی با طبیعت و پیام آور آشتی در زندگی روزمره باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به‌دنبال این است تا از پایان نامه‌های مرتبط با این حوزه دفاع کند، اظهار کرد: امیدواریم علاوه بر برخورد اجتماعی، مراکز  پژوهشی و تحقیقاتی با تولید تجهیزات فنی به این سمت حرکت کنند تا از آسیب خوردن بیشتر به محیط زیست جلوگیری شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه باید به‌صورت علمی‌تر به موضوع نگاه کنیم و فرهنگ خشم نسبت به طبیعت را کنار بگذاریم افزود: مهمترین برنامه برای ما آموزش است و معتقد بر این هستیم که برای منزل خود که ایران اسلامی است تلاش می‌کنیم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار