کد خبر : 22052
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارای امکانات زیربایی منحصر‌‌ به فرد است

دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارای امکانات زیربایی منحصر‌‌ به فرد است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مدارس و دانشگاه‌ها زیربنای تعالی کشور هستند و باید از نیروهای متخصص که حاصل تربیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند، استفاده بهینه شود.

به گزارش گیلانستان، مهدی حاجتی در نشست با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بررسی کیفی مدارس استان، اظهار کرد: مدارس ما با کیفیتی که دارند باید بهترین تحلیل را برای خانواده‌ها و مردم داشته باشند و تحلیل ما از این مسئله، مدارسی هستند که قابلیت جذب دانش آموز را در سطوح بالاتری دارند و مردم نیز خواهان این چنین مدارسی هستند.

وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در پیشرفت کشورها،گفت:مدارس و دانشگاه‌ها زیربنای تعالی کشور هستند و باید از نیروهای متخصص که حاصل تربیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند، استفاده بهینه شود و بسیاری از مدارس دارای تقاضای زیادی هستند که در بین آنان مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی دارای قابلیت‌های بسیار خوبی بوده که می‌تواند در استان گیلان یاری دهنده ما در امر آموزش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد:انتخاب مدیران و مسئولین مدارس سما حق مسلم دانشگاه آزاد اسلامی است که باید با دقت نظر و حساسیت نسبت به مدیران خود اقدام کند.

حاجتی با اشاره به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارای امکانات زیربنایی منحصر بفرد است و وجود املاک و سرمایه‌های قوی این دانشگاه از نظر زیرساخت و پیشرفت‌های بسیار بالایی که دارد می‌تواند ضمن موثر بودن در آموزش فرزندان این مرز و بوم، می‌تواند یاری دهنده دولت و مدیران دولتی در رفع مشکلات استان باشد.

وی تعامل بین مراکز دولتی و خصوصی را خواستار و گفت:در سایه تعاملات مختلف خصوصا تعامل حوزه‌های فرهنگی می‌توان کارهای بسیار خوب و بزرگی در سطح استان انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان همچنین افزود:دانشگاه آزاد اسلامی با اعتماد سازی در بدنه جامعه باید به شکلی با دیگر مراکز علمی رقابت کند که اعتماد دانش آموزان و خانواده‌هایشان را جلب کند که مطمئنا در این راه توفیقات زیادی را کسب کرده است.

دکتر ابراهیم چیرانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش کمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در یک دهه اخیر اذعان کرد: بعضی از مراکز علمی و دانشگاهی رشد کمی بیش از حدی را داشته که در حال حاضر با مشکلات زیادی روبرو هستند دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با داشتن اعضای هیات علمی   وقت مجرب و متخصص در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف، همگام با دیگر دانشگاه‌های معتبر درحال پیشرفت بوده و افتخار آن را دارد که نسبت استاد به دانشجو در مقایسه با دانشگاه‌های استان وضعیت بهتری را دارد.

وی افزود: دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان گیلان با تاسیس آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته و منحصر به فرد در آینده به سوی گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌‌ای پیش خواهد رفت و خواهد توانست در سال‌های آینده نسبت به پرورش نیروهای متخصص جامعه اقدام کند.

دکتر چیرانی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان توانسته است موفق به کسب چند مجوز راه‌اندازی و تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان شود که خود نشانه‌ای از پیشرفت و حرکت مدارس سما استان به سمت آموزش نیروهای جوان و متخصص است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: وجود مدارس سما یکی از مصادیق ارتباط نزدیک آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی است و امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد.

لازم به ذکر است در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دو جانبه بین آموزش و پرورش استان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار