کد خبر : 5937
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1395- 28: 8

دانشگاه آزاد فراتر از محور وظایف خود عمل می‌کند

دانشگاه آزاد فراتر از محور وظایف خود عمل می‌کند

رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از ارکان جدی توجه مدیران دانشگاه آزاد رسیدگی به دغدغه‌های دولت است، گفت: دانشگاه آزاد به دستور موسس و هیئت امنای آن فراتر از کلیاتی که در محور وظایف خود دارد عمل می‌کند.

به گزارش گیلانستان، یاسر هاشمی رفسنجانی در مراسم جشنواره آشتی با طبیعت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با تشکر از کارکنان، اساتید و دانشجویانی که در پیام رسانی تهدیدات محیط زیست اقدام بسیار موثری انجام دادند، اظهار داشت: محیط زیست، محیطی است که در آن زندگی می‌کنیم و زندگی در آن جاری است.

رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست، حفاظت از محیط زندگی است، افزود: امروز شاهد یکی از کارهای فرهنگی هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی آن را طراحی کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آشتی با طبیعت کوچکترین کاری بود که دانشگاه آزاد می‌توانست انجام دهد و به‌خوبی نیز مدیریت شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دستور موسس و هیئت امنا دانشگاه آزاد فراتر از کلیاتی که در محور وظایف خود دارد عمل می‌کند.

رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علم، پژوهش و تحقیق به مسئله محیط زیست که یک موضوع جهانی است می‌پردازد، خاطرنشان کرد: شنیدن جمله حال طبیعت خراب است انسان را به تفکر می‌برد.

هاشمی با اشاره به اینکه استان گیلان که دارای جنگل‌ها و مزارع سبز و بسیار زیبا و یکی از بهترین و زیباترین استان‌های کشور در خصوص طبیعت است، افزود: پشت پرده زیبایی‌ها و سبزی‌ها در استان گیلان اتفافاتی ناخوشایندی در جریان است که اگر کمی دقت کنیم به مشکلات محیط زیستی در استان گیلان می‌رسیم.

وی با تاکید بر اینکه با وضعیت کنونی در محیط زیست، ثمره‌ای برای آیندگان نخواهیم گذاشت و زندگی نیز در محیط زیست مشکل می‌شود، افزود: ایران دارای رتبه ۱۰ در تولید گازهای گلخانه‌ای و دی اکسید کربن و رتبه ۸  آلودگی در دنیا است.

رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در استان گیلان روزانه  ۳ هزار تن تولید زباله‌های شهری وجود دارد که به‌طور نامطلوب در محیطی جمع می‌شود و شیرآبه‌ها و پسماندهای سمی آن به دریاها و رودخانه‌ها سرازیر می‌شود.

هاشمی با تاکید به اینکه تمامی این آمارها، آمارهای درستی است که شرایط نادرست در محیط زیست کشور را نشان می‌دهد، گفت: جهت ساماندهی این مهم میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری لازم است تا از این شرایط خارج و به حد مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی بخش کوچکی از وظیفه ما را در خصوص پسماند و زباله استان عملی می‌کند، افزود: سرمایه‌گذاری در ساخت کارخانه زباله سوز همراه با پیشبرد مسائل تحقیقی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله کارهای دانشگاه آزاد است.

رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نگرانی جدی برای محیط زیست کشور وجود دارد، گفت: یکی از محورها و پایه‌های حفظ و نگهداری محیط زیست مبحث آموزش و پژوهش است.

هاشمی با بیان اینکه امروز ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانشجو در اختیار دانشگاه آزاد است، افزود: امروز یکی از ارکان جدی و توجه مدیران دانشگاه آزاد رسیدگی به دغدغه‌های اصلی دولت است.

رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌ای با استانداری گیلان به جهت ایجاد واحد زباله سوز در استان گیلان منعقد شد، گفت: برطرف کردن حل زباله کشور مبنای آن از استان گیلان و مازندران است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار