کد خبر : 30872
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آبان 1397- 58: 23

دانشگاه آزاد گیلان و ادامه حکمرانی اساتید سکولار و غیر انقلابی!/ چرا مدیریت جدید هم راه رئیس قبلی را می‌رود؟!

دانشگاه آزاد گیلان و ادامه حکمرانی اساتید سکولار و غیر انقلابی!/ چرا مدیریت جدید هم راه رئیس قبلی را می‌رود؟!

اگر امروز که مدیریت دانشگاه در دستان جریان انقلابی قرار دارد از اساتید ارزشی و نخبه انقلابی استفاده نشود، پس چه تفاوتی با دوره مدیریتی سابق خواهد بود؟

به گزارش گیلانستان، چیزی در حدود دوسال و اندی است که دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی کلمه “آزاد” شده و از انحصار یک گروه خاص درآمده است. گروهی که دانشگاه آزاد اسلامی را در بعضی مواقع حتی از آرمان های انقلاب نیز دور کرده بودند. حتی تا جایی که جلساتی در درون مجموعه دانشگاه بر علیه جمهوری اسلامی تشکیل می شد.

اما از همه این مسائل که بگذریم تقریبا دو سال است که دانشگاه آزاد اسلامی با درایت و تدبیر حضرت امام خامنه ای و با تغییراتی که در سطح مدیریتی و کلان آن اتفاق افتاده است مجددا امیدها را در دل خیلی از جوانان انقلابی و دل سوزان این دانشگاه، زنده نموده و دانشگاه به قطار انقلاب بازگردانده شد.
با تغییر سیاست ها و انجام برخی برنامه ها ما شاهد تغییرات سریع و قابل لمس در سطح تمام واحدهای دانشگاهی آزاد بودیم و افرادی که اساسا در دایره انقلاب قرار نداشتند و برخی دیگر که بر اساس رانت و ارتباطات پشت پرده برای خود در دانشگاه دفتر و دستکی تهیه کرده بودند ، دیگر جایی در دانشگاه آزاد اسلامی برای خود پیدا ننمودند.

در مجموع حال که مدیریت دانشگاه به دست جریان انقلابی و دل سوز نظام افتاده است، انتظارات نیز از تیم جدید مدیریتی دانشگاه بالا رفته و انتظار می رود فضا برای فعالیت و استفاده از تجارب اشخاص انقلابی مهیا شده تا دانشگاه از وجود چنین افرادی بهره مند گردد.
تجربه های بعد از انقلاب به وضوح گویای آن است که در هر زمان و هر مکانی که از افراد متخصص انقلابی و دل سوز منافع کشور استفاده شد نتایج درخشانی را در بر داشته است.

اما یک سئوال در اینجا مطرح است! به چه میزان این انتظارات و خواست ها به مرحله عمل و واقعیت رسیده اند؟! در اینجا به طور خاص دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را مورد بررسی قرار می دهیم.
چرا بعد از گذشت مدتی از مدیریت جناح انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، همچنان اساتید انقلابی، باتجربه، دغدغه مند و عمیقا دل سوز دانشگاه، جایگاهی نداشته و فقط در حد یک استادی که هفته ای چهار واحد تدریس میکند باقی مانده است؟! و استادان سکولار و غیر انقلابی همچنان در این دانشگاه حکمرانی و جولاندهی میکنند؟!

چرا همچنان باید در عزل و نصب ها رویکرد رئیس سابق را شاهد بوده و افراد به میزان کارایی و رزومه کافی و دغدغه مند بودن برای انقلاب و دانشگاه انتخاب نشوند؟

چطور یک فردی که در زمان روی کار بودن یک جناح مسئله دار در دولت، مسئولیت داشته است در دانشگاه به سِمَت معاونت می رسد اما استاد ارزشی و انقلابی دانشگاه که رزومه مشخص و سابقه فعالیت و تجربه بالایی دارد همچنان در خارج از میدان قرار دارد؟!

چرا باید از اساتید انقلابی و دل سوز دانشگاه و نظام جمهوری اسلامی استفاده نشود؟ چرا نباید از تجارب بالای این افراد در جهت حل مشکلات دانشگاه استفاده شود؟

اگر امروز که مدیریت دانشگاه در دستان جریان انقلابی قرار دارد از اساتید ارزشی و نخبه انقلابی استفاده نشود، پس چه تفاوتی با دوره مدیریتی سابق خواهد بود؟
اگر بناست عزل و نصب ها به همان شیوه گذشته ادامه داشته باشد و افراد نخبه انقلابی همچنان در حاشیه بمانند، چه تفاوتی پس به وجود آمده است؟

حقیقتا انتظار از مدیریت محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت این است که از ظرفیت اساتید مومن و متعهد انقلابی و ارزشی و تجربه بالای این عزیزان در اداره دانشگاه بهرمند شوند و اطمینان داشته باشند که اگر در راس امور یک نگاه انقلابی و یک مدیر انقلابی وجود داشته باشد، مشکلات یکی پس از دیگری حل و برطرف خواهد شد چون اساسا اعتقاد جریان انقلابی بر تلاش بی وقفه برای حل مشکلات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عمار جمعه , ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

سلام متاسفانه رئيس واحد رشت ازمحور انقلاب خارج شده وزير سلطه افراد خاصي قرار گرفته به نوعي كه حتي افراد كوتوله ومسله داررا در سمت معاونت خود قرار داده ودرشهرستان ها اين مسله بسيار بغرنج شده وحتي در حوزه كاركرد نميتوانند حقوق كاركنان واعضاي هيت علمي را بدهند.
خوشبين ترين فرد دردانشگاه آزاد فكر نميكرد كه اين فرد بي لياقت وبي عرضه را رئيس بزارن .
واقعا وضعيت دانشگاه در مرز بحران وخطره اين فرد بسيار ضعيف و نامارامد هست.
به داد دانشگاه برسيد

رفتن به نوار ابزار