کد خبر : 36764
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان امکان رقابت با دیگر دانشگاه‌های کشور را ندارد‌

دانشگاه علوم پزشکی گیلان امکان رقابت با دیگر دانشگاه‌های کشور را ندارد‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان قابلیت رقابت با دیگر دانشگاه‌های کشور را ندارد چون منابع مالی، امکانات و نیروی انسانی دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بسیار فراگیرتر است.

به گزارش گیلانستان شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در همایش ارتقاء شاخص‌های علم ‌سنجی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار داشت: امروز نظام ارجاع الکترونیک در کشور سرآمد است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی یک برنامه راهبردی در مسیر رسیدن به 10 دانشگاه برتر کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمام سامانه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال یکپارچه شدن است گفت: ما در عصر اطلاعات و دیتاها قرار داریم و امروز دیتا‌ها و اطلاعات جزء مهم‌‌ترین برنامه‌ها بوده و ما نیز روی این مسائل مهم در حال سرمایه‌گذاری هستیم.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه‌گذاران دنیا امروز روی اطلاعات و دیتاها در حال سرمایه‌گذاری هستند ابراز داشت: بنابراین دیتا و تولید دیتا بسیار اهمیت دارد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با ایجاد یک همگرایی، تمامی شاخصه‌های مهم را در کنار هم قرار داده و ارزیابی می‌کند.

وی به اهمیت جریان تولید دیتا و تبدیل آن به مقالات اشاره کرد و اظهار داشت: شاخص تعداد مقالات و تعداد اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش یافته است که نشان‌دهنده پیشرفت و حرکت مؤثر این دانشگاه به سمت جلو است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به افزایش انگیزه‌هایی جهت تولید مقالات علمی اشاره کرد و گفت: شاخصه‌هایی که موجب افزایش انگیزه‌های یک محقق می‌شود باید همواره لحاظ شود بنابراین شفاف‌سازی جزء نخستین ارزش‌ها در برنامه راهبردی و پایبندی به اخلاق حرفه‌ای در پژوهش است.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه کل بودجه مربوط به گرنت‌های تحقیقاتی که در سال گذشته برای معاونت پژوهشی وزارت‌ خانه در نظر گرفته شد چیزی حدود 100 میلیارد تومان بود خاطرنشان کرد: اگر دانشگاهی بخواهد در مسیر به اوج رسیدن برنامه‌ریزی کند باید منابع پایدار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه منابع پایدار را تنها از طریق وزارت خانه و درآمد‌های اختصاصی نمی‌توان جستجو کرد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان چشم‌انداز خود را پیشگام بودن در بین دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی نسل سوم قرار داده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: تهدید کم‌توجهی به مقالات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ممکن است وجود داشته باشد اما امروز خوشبختانه این اتفاق نیفتاده چون بسترسازی‌های مناسب در رابطه با این موضوع در این‌ دانشگاه صورت گرفته است.

یوسف‌زاده چابک افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان قابلیت رقابت با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ کشور را ندارد چون منابع مالی، امکانات و نیروی انسانی و دیگر شاخصه‌های آن دانشگاه‌ها بسیار فراگیرتر از دانشگاه ما در گیلان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مسیر فناوری بیشتر و علوم نسل سوم عبور می‌کند عنوان کرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سرعت در حال حرکت از مسیر فناوری و علوم نسل سوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تأکید بر اینکه جریان پژوهش و تحقیقات از دو مسیر عبور می‌کند و ما تنها رو فناوری تکیه نمی‌کنیم ابراز داشت: در این شرایط یکی از بهترین راهکارها، بین‌المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش تسنیم، در این همایش، سه پنل مجزا با عناوین علم‌سنجی، پنل طرح‌ها و گرنت‌های تحقیقاتی و پنل نظارت و ارزیابی طرح‌ها و مراکز تحقیقاتی با حضور اعضا هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار