کد خبر : 50278
تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399- 23: 14

دانشگاه گیلان در رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام ارتقا گرفت

دانشگاه گیلان در رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام ارتقا گرفت

جایگاهدر رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۹ ارتقاء یافت.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه گیلان، بر اساس نتایج منتشر شده رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام “Islamic World University Ranking” در سال ۲۰۱۹، ۴۳ دانشگاه از ایران در میان ۲۴۸ دانشگاه از ۲۴ کشور در فهرست مربوطه قرار دارند که دانشگاه گیلان در میان ۲۳ دانشگاه جامع کشور موفق به کسب رتبه نهم کشوری و رتبه ۱۲۵ – ۱۰۱ در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که دانشگاه گیلان در سال ۲۰۱۸ در بین ۱۶ دانشگاه جامع کشور رتبه دهم این نظام رتبه بندی را به خود اختصاص داده بود.

بر اساس این گزارش، در “رتبه­ بندی دانشگاه ­های جهان اسلام ISC”، دانشگاه‌ هایی مورد بررسی قرار می‌ گیرند که حداقل ۸۰۰ مدرک در طول سه سال اخیر در پایگاه وب آو ساینس (WoS) به ثبت رسانده باشند، اطلاعات این رتبه‌بندی از پایگاه‌های اطلاعاتی بین المللی USPTO، WoS، Incite گردآوری شده است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در معیارهای خود، مهمترین ماموریت دانشگاه‌ ها که عبارتند از پژوهش “با وزن۶۰ درصد”، نوآوری “با وزن ۱۵ درصد”، آموزش “با وزن ۱۰ درصد” و فعالیت‌های بین‌المللی “با وزن ۱۵ درصد” در نظر گرفته و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌ دهد.

بر اساس آخرین آمار؛ دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده و ۵۸۴ عضو هیات علمی و حدود ۱۷ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است.

این دانشگاه؛ سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار