کد خبر : 21717
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396- 36: 17

دانشگاه گیلان ۱۸ میلیارد تومان بدهکار است / کاهش ۱۰درصدی بودجه دانشگاه‌های کشور در لایحه بودجه ۹۷

دانشگاه گیلان ۱۸ میلیارد تومان بدهکار است / کاهش ۱۰درصدی بودجه دانشگاه‌های کشور در لایحه بودجه ۹۷

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از کاهش ۱۰ درصدی بودجه دانشگاه‌های کشور انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر حوزه پژوهش دانشگاه‌ها آسیب جدی دیده است.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگویی با اشاره به کاهش بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین عدم تخصیص حدود ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال جاری اظهار کرد: دانشگاه گیلان حدود ۱۸ میلیارد تومان بدهکار است و این بدهکاری شامل حقوق بازنشستگان، حق‌التدریسی‌ها و بخش‌های مختلف است.

وی بابیان اینکه چیزی از پایان سال نمانده و هنوز بودجه دانشگاه‌ها به‌صورت مطلوب تخصیص نیافته، افزود: دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ بودجه دانشگاه‌ها را حدود ده درصد کاهش داده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه عمرانی در دانشگاه‌های کشور گفت: حدود ۴۰ درصد بودجه عمرانی دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال ۹۷ کاهش‌یافته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید برافزایش بودجه دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بودجه عمرانی و پژوهشی دانشگاه را افزایش دهیم تا دانشگاه از مسیر پیشرفت عقب نماند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه کاهش بودجه دانشگاه‌ها ضرباتی را به جامعه وارد می‌کند، گفت: در حال حاضر حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها آسیب جدی دیده است.

کوچکی نژاد با انتقاد از کاهش بودجه پژوهشی دانشگاه‌های کشور بیان کرد: کاهش بودجه‌های پژوهشی در دانشگاه منجر شده تا مشکلات عدیده‌ای در سطح دانشگاه‌ها به وجود بیاید که لازم بود دولت نگاه جدی در بودجه دانشگاه‌ها داشته باشد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار