کد خبر : 52494
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان:

دبیرخانه تالاب‌های گیلان احیا شد/انتقاد از وضعیت غیرقابل‌قبول دفن پسماند در سراوان

دبیرخانه تالاب‌های گیلان احیا شد/انتقاد از وضعیت غیرقابل‌قبول دفن پسماند در سراوان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان مهم‌ترین گام در احیای تالاب بندرانزلی را احیای دبیرخانه تالاب‌های استان دانست و گفت: تالاب انزلی یکی از باارزش‌ترین تالاب‌ها در اکوسیستم گیلان بوده و نقش مهمی در زندگی و معیشت شهرهای اطراف و همچنین روستاها دارد.

به گزارش گیلانستان،ساسان کفایی امروز در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از مشکلات ایجادشده برای استان گیلان در خصوص معضل پسماند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های محیط‌زیست حل مشکل پسماند است زیرا مشکلات بسیاری را برای استان گیلان و مردم بعضی مناطق ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات محیط‌زیستی در استان گیلان گفت: آلودگی هوا، برداشت بی‌رویه شن و ماسه از سطح رودخانه، مشکل پسماند و آلودگی آب‌های زیرزمینی ازجمله مهم‌ترین مشکلات محیط‌زیستی در گیلان است که باید با تدابیر اندیشیده شده حل شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان مهم‌ترین گام در احیای تالاب بندرانزلی را احیای دبیرخانه تالاب‌های استان دانست و تصریح کرد تالاب انزلی یکی از باارزش‌ترین تالاب‌ها در اکوسیستم گیلان بوده و نقش مهمی در زندگی و معیشت شهرهای اطراف و همچنین روستاها دارد.

کفایی به تعداد زیرمجموعه و همچنین وظایف هر یک از اعضا اشاره کرد و افزود: این دبیرخانه دارای هفت زیرمجموعه بوده که هرکدامشان با عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط در حال بررسی و حل مشکلات زیست‌محیطی ازجمله کاهش ورود فاضلاب، رسوبات و سموم کشاورزی هستند.

وی نقش مردم در احیای تالاب انزلی را مهم برشمرد و بیان کرد: بدون همراهی افراد بومی قطعاً احیای تالاب بین‌المللی انزلی بسیار غیرممکن است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با اذعان معضل دفن پسماند سراوان باید تا دو سال دیگر حل شود، تصریح کرد: بر اساس مشاهدات میدانی وضعیت دفن پسماند در سراوان بسیار غیرقابل‌قبول است ولی برای حل مشکل پسماند در استان سه کارخانه کمپوست در رودسر، لاکان رشت و انزلی با نصف ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و این در حالی است که هنوز کمپوست دیگر در رشت، تالش و لنگرود و لاهیجان احداث نشده است.

کفایی با تأکید بر مؤثر بودن حفظ محیط‌زیست در احیا تنوع زیستی در استان گیلان گفت: این استان دارای هزار و ۸۰۰ گونه گیاهی و‌ همچنین ۴۵ درصد گونه جانوری کشور را شامل می‌شود که این امر نشان‌دهنده تنوع بالای زیستی در استان گیلان است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار