کد خبر : 73524
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400- 14: 7

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان:

درآمدزایی ۱۰ میلیاردی پرورش آلوئه ورا در گیلان/ ۹هکتار کشت می شود

درآمدزایی ۱۰ میلیاردی پرورش آلوئه ورا در گیلان/ ۹هکتار کشت می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت آلوئه ورا در ۹ هکتار از اراضی گلخانه ای این استان، گفت: از فروش این گیاه دارویی بیش از ۱۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده است.

به گزارش گیلانستان، سید علی موسوی با اشاره به اینکه آلوئه ورا یک گیاهی دارویی بوده که طی چند سال اخیر کشت آن در استان گیلان رونق گرفته است، اظهار کرد: هم اکنون ۹ هکتار از اراضی استان گیلان به کشت آلوئه ورا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این مقدار در شرایط گلخانه‌ای است، گفت: میزان تولید آلوئه ورا در استان گیلان حدود دو هزار و ۱۶۰ تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۷۹ نفر در استان گیلان به کشت و پرورش آلوئه ورا مشغول هستند، افزود: ارزش اقتصادی این میزان آلوئه ورای تولیدی شده در استان گیلان ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه از هر هکتار ۲۰۰ تا ۲۴۰ تُن برگ گیاه آلوئه ورا برداشت می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود در هزار متر حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای بهره بردار ایجاد درآمد شود.

موسوی با اشاره به اینکه در طول سال چهار بار گیاه آلوئه ورا از اراضی برداشت می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌های فرآوری این گیاه دارویی در استان گیلان، خراسان رضوی، البرز فعال هستند و برای فروش به واحدهای صنفی فروش گیاهان دارویی در استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه آلوئه ورا تولید شده در استان گیلان به کشورهای آسیای میانه، عراق و ترکیه صادر می‌شود، افزود: هم اکنون این گیاه دارویی در ۱۱ شهرستان استان گیلان کشت می‌شود که بخش عظیمی از آن در شهرستان فومن است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار