کد خبر : 37946
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان:

درآمد پنج میلیاردی مددجویان گیلان از نوغانداری

درآمد پنج میلیاردی مددجویان گیلان از نوغانداری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به توزیع تخم نوغان بین 800 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان پییش بینی کرد که درآمد حاصل از این فعالیت مددجویان، به حدود پنج میلیارد تومان برسد.

به گزارش گیلانستان حبیب اله رضا دوست با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌های کاری این نهاد است گفت: بسیاری از مددجویان کمیته امداد استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مددجویان ساکن روستاها شرایط مناسب‌تری برای ایجاد شغل دارند افزود: بسیاری از روستائیان به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند که کمیته امداد با ایجاد شغل برای این افراد از مهاجرت آن‌ها به شهرها جلوگیری می‌کند.

رضا دوست، رونق صنعت نوغانداری در روستاها را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: برای اشتغال‌زایی روستاییان از طریق نوغانداری و با هدف توسعه این صنعت، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی منعقدشده است و بر اساس آن امسال هزار و ۸۰۶ جعبه نوغان بین ۸۰۰ نفر از مددجویان شهرستان‌های شفت، لنگرود، فومن، لاهیجان، سیاهکل، گوراب زرمیخ، آستانه اشرفیه، رضوانشهر و ماسال توزیع شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: امسال جمعاً ۶۳ تن پیله ابریشم توسط این مددجویان تولید خواهد شد و با توجه به اینکه طول دوره پرورش کرم ابریشم حداکثر ۴۵ روز است پس می‌تواند زمینه خوبی برای پرورش و توسعه و درآمدزایی جانبی در این صنعت داشته باشد.

وی بابیان اینکه امسال نرخ هر کیلو پیله ابریشم به قیمت مناسب تعیین‌شده است تصریح کرد: اگر از هر جعبه تخم نوغان حداقل ۳۵ کیلو پیله ابریشم تولید شود درآمد این مددجویان امسال به حدود پنج میلیارد تومان خواهد رسید.

رضا دوست بابیان اینکه استان گیلان در تولید پیله ابریشم رتبه نخست را در بین استان‌های کشور دارا است افزود: توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت باهدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها یکی از برنامه‌های مهم معاونت اشتغال است.

وی از اعلام آمادگی کمیته امداد گیلان برای آموزش مددجویان در زمینه توسعه و رونق صنعت نوغان‌داری خبر داد و گفت: مددجویانی که در زمینه صنعت نوغان‌داری فعالیت می‌کنند از تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی و اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ  ۵۰ میلیون تومان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار