کد خبر : 89710
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402- 37: 13

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛

درآمد ۱۵۰ میلیارد تومانی فروش ماهی قرمز در گیلان/ ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری صادرات خوراک آبزیان

درآمد ۱۵۰ میلیارد تومانی فروش ماهی قرمز در گیلان/ ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری صادرات خوراک آبزیان

مدیرکل شیلات گیلان از ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری صادرات خوراک آبزیان خبر داد و گفت: گیلانی‌ها امسال، با پرورش ۲۱ میلیون قطعه ماهی قرمز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

به گزارش گیلانستان، کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رونق بخشی اقتصاد دریا محور در گیلان، اظهار کرد: ظرفیت سواحلی گیلان فرصت خوبی را برای توسعه اقتصاد دریا محور در این استان فراهم کرده است که باید از آن بهره گرفت.

 

وی از صادرات حدود ۱۱ هزار تن خوراک آبزیان تولید گیلان خبر داد و افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن خوراک آبزیان در ۴ کارخانه گیلان تولید می‌شود که حدود ۱۱ هزار آن به کشورهای (CIS)، ترکیه و عراق صادر می‌شود.

 

مدیرکل شیلات گیلان از ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری صادرات خوراک آبزیان خبر داد و اضافه کرد: این مقدار ارزآوری از صادرات خوراک آبزیان تولید گیلان در سال گذشته رقم خورد که پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش این رقم باشیم.

 

خلیلی با بیان اینکه پودر ماهی ماده اولیه مهم تولید خوراک آبزیان است، گفت: عمده پودر ماهی کیلکای تولید شده در گیلان در این استان به خوراک ماهی تبدیل می‌شود و بخشی از پودر ماهی مورد نیاز هم از استان‌های جنوبی تأمین می‌شود.

 

وی از مصرف ۳۵ هزار تن خوراک آبزیان تولیدی گیلان در همین استان خبر داد و افزود: گیلان در کنار تأمین خوراک آبزیان این استان، تأمین کننده خوراک آبزیان سایر استان‌های کشور هم است.

 

مدیرکل شیلات گیلان از درآمد ۱۵۰ میلیارد تومانی در بخش فروش ماهیان قرمز در این استان خبر داد و اضافه کرد: گیلانی‌ها امسال، با پرورش ۲۱ میلیون قطعه ماهی قرمز، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در آمد کسب کردند.

 

خلیلی با اشاره به رتبه نخست گیلان در تولید ماهیان قرمز در کشور، بیان کرد: پرورشِ ماهی قرمز در گیلان برای ۷۵۰ نفر به طور مستقیم و ۲ هزار و ۲۵۰ نفر هم غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه ماهی قرمز در ۵ شهرستان رشت، فومن، شفت، صومعه سرا و سیاهکل تولید می‌شود، افزود: بیش از ۹۰ درصد ماهی قرمز تولید گیلان، به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار