کد خبر : 58831
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

درخشش جهادی‌های گیلان در روزهای کرونایی/ استراحت نخواهیم کرد

درخشش جهادی‌های گیلان در روزهای کرونایی/ استراحت نخواهیم کرد

شیوع ویروس کرونا سبب شد تا بار دیگر توان و عملکرد بالای گروه های جهادی که همیشه پای کار بوده اند به نمایش گذاشته شود.

به گزارش گیلانستان، جهان چند ماهی است که درگیر یک ویروس منحوس است که همه دنیا اعم از پیشرفته و پس رفته را بیمار کرده و جان ملت‌ها را بدون سلاح گرم و سرد گرفته، به گونه‌ای که انگار جنگ جهانی دیگری رخ داده است، جنگ جهانی که کشورهای پیشرفته با همه ادعاهای خود، گوی سبقت را در میزان ابتلاء و مرگ مبتلایان ربوده و با وجود همه امکانات و توانایی، بازهم زمین گیر شده اند.

و اما ایران عزیز! ایرانی که سالهاست غیرت و عزت را معنایی دوباره بخشیده و با شدیدترین فشارهای داخلی و خارجی، یک تنه ایستاده و خستگی را خسته کرده، ایرانی که با وجود شدیدترین تحریم‌های اقتصادی، ناجوانمردانه ترین تحریم‌های دارویی و ظالمانه ترین تحریم‌های بین المللی، هم گام با کشورهای غربی، به نبرد با این ویروس زشت، رفته و پایاپای در صف مبارزه پیشی می‌گیرد بر همه همتایان غربی خود، همتایانی که نه تحریم اقتصادی بودند و نه تحریم دارویی، نه دشمنی داشتند و نه بدخواهی، اما انگار عقب مانده اند از ادعاهای خود!

«ما استراحت نخواهیم کرد» شعار جوانان جهادی

اما در روزهای کرونایی ایران به ویژه گیلان، عده‌ای جان‌برکف، بدون ادعا و بدون ترس از ابتلاء به این بیماری منحوس، در کوی و برزن، در خیابان و مغازه، بی‌توجه به‌سختی و خستگی، تنها بانام مولایشان علی (ع) و با رد شدن از زیر قرآنی که پدرها و مادرهایشان، به نیت سلامتی بر قامتشان نگاه می‌دارند، راهی میدان نبرد می‌شدند، چراکه برای آنان، جهاد تمام ناشدنی است و همواره کلام شهید انقلاب، بهشتی عزیز را که می‌فرمود: «ما استراحت نخواهیم کرد» را الگوی خود قرار داده و با سربند «یا حسین» پای در میدان جهاد گذاشته و همراه و همگام با کادر درمان به نبرد با این جنگ نابرابر پرداختند.

از بچه‌های بسیجی، طلبه، دانشجو و ورزشکار تا کارگر و کارمند و اهالی بازار همگی دست به دست هم دادند تا با گامی بزرگ در این مسیر، مشکلات را یکی پس از دیگری از میان بردارند، انصافاً خوش درخشیدند و نامشان برای همیشه در تاریخ ایران درخشان مانده است.

ثبت مرام پهلوانی ورزشکاران

ورزشکاران گیلانی گمنام در هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج به فعالیت پرداختند که یکی از آنها محمد امیدی، قهرمان گیلانی ورزش‌های رزمی آسیا و جهان است که به همراه بسیجیان پایگاه مقاومت جوادالائمه و مسجد امام علی (ع) به ضدعفونی کردن کوچه پس کوچه‌های شهر پرداخت.

وی، خود را مطیع اوامر رهبر انقلاب می‌داند، بگذارید از جوان دهه هفتادی بگوییم که در شب عروسی خود که قرار بود برگزار کند و به دلیل شیوع کرونا کنسل شد. او در بیمارستان رشت حاضر شد و به بیماران نیازمند کمک و فوتی‌های ناشی از این ویروس را با احترام برای تدفین ارجاع می‌داد.

نقش بی بدیل زنان در جهاد کرونایی

زنان نیز نقش بی بدیلی در روزهای جهادی داشتند و بی مهابا در میدان نبرد گام برداشتند، از تولید ماسک گرفته تا دوخت گان پزشکی و تهیه لوازم مورد نیاز برای خانواده‌های کم برخوردار در روزهای تعطیلات کرونایی، تا تهیه پوشک و شیر خشک برای خانواده‌های کم برخوردار نقش آفرین شدند.

رئیس بسیج زنان سپاه ناحیه سلمان در این باره به همت بانوان بسیجی در فعالیت‌های جهادی اشاره کرد و افزود: از روزهای اول درگیری استان با این ویروس منحوس، بانوان بسیجی اقدام به تهیه لوازم بهداشتی از جمله دوخت ماسک، دستکش، گان، شیلد و لباس بیمارستانی کرده و با حضور چشمگیر خود با دوخت بیش از ۴۹ هزار ماسک، اقدام قابل توجهی در این حوزه انجام داده اند.

زهرا کریمی با بیان اینکه بانوان بسیجی این ناحیه به عنوان نیروی امدادگر به کمک کادر درمان در مراکز مورد نیاز شتافتند، ادامه داد: بسیجیان، اعضای حلقه صالحین، مبلغین و مشاورین به صورت جهادی وارد میدان شده و از طریق تولید محتوا، بسته‌های آموزشی، آموزش چهره به چهره البته با رعایت پروتکل بهداشتی، ویزیت و غربالگری مردم در طرح بسیج ملی و ضدعفونی کردن مناطق موردنیاز اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

۱۵۰ گروه جهاد در روزهای نخستین کرونایی

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گیلان نیز از دیگر گروه‌های جهادی بود که در این روزهای سخت وارد میدان جهاد شد و در قالب گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف پای کار آمدند، از ضدعفونی خیابان‌ها و معابر شهر گرفته تا تولید ماسک و لوازم پزشکی فعالیت کردند، برخی آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در روزهای نخستین کرونایی گیلان فعالیت کرده و در قالب اکیپ‌های مختلف، به مدد دیار خود آمدند.

نیروهای جهادی بسیج دانشجویی تولید روزانه بیش از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار ماسک در استان را در روزهای نخستین کرونایی آغاز کردند و حتی دانشجویان برخی استان‌های دیگر نیز به مدد هم رزمان خود در استان گیلان آمده و به تولید مایحتاج بهداشتی استان پرداختند.

از جهاد رسانه‌ای ها تا رزمایش مواسات فرهنگیان

تعدد اقشار جهادی به همین جا بسنده نشد بلکه رسانه‌ها هم وارد میدان شدند و گمنام با حضور در میدان‌های پرخطر خلاءهای رسانه‌ای را پوشش و مشکلات و معضلات را رصد کرده و به گوش مسئولان می‌رساندند که در این میان سازمان بسیج رسانه استان گیلان با فراخوان اعضا در روزهای پرخطر کرونایی، جهادگران عرصه خبر را هدایت کرده تا هیچ مشکلی از چشمان تیزبین رسانه‌های استان جا نماند و تلاش شود مشکلات تا حصول نتیجه به سرانجام برسد.

کارمندان ادارات از جمله فرهنگیان نیز با اهدای داوطلبانه بخشی از حقوق خود در رزمایش مواسات حاضر شده و در این میدان نیز درس ایثار و فداکاری به جامعه آموختند، همان‌هایی که سربازان گمنام جبهه علم آموزی هستند و در روزهای کرونایی و تعطیلی مدارس اجازه ندادند که آموزش تعطیل شود.

کارگرانی که تلاش را به قرار ترجیح دادند

بگذارید بگوییم از تلاش کارگران عزیز و مظلومی که تلاش را بر قرار ترجیح دادند و مظلوم تر از همه و با اینکه چندین ماه حقوق معوقه داشتند دست از تلاش و کوشش برنداشته و در ضدعفونی کردن شهرها و تمیز کردن معابر تلاش مضاعف کردند.

به ویژه پاکبانان گیلانی که به خاطر بی توجهی برخی از شهروندان همواره باید کمرهایشان خم شود و زباله‌های بهداشتی ما را از زمین بردارند، همان‌هایی که با وجود خطر جانی برای مواجهه مستقیم با لوازم بهداشتی، نه معوقاتشان پرداخته شد و نه حقوقشان افزایش یافت، اما همواره پهلوانانه در مسیر خدمت به مردم محکم ایستادند و سربلند از شرافتشان به زندگی ادامه می‌دهند، باشد که مسئولین قدرشان را بدانند و با تعویق حقوق‌هایشان، آنها را آزرده خاطر نکنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار