کد خبر : 7224
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

درخشش نخبگان گیلانی در جامعه قرآنی کشور به‌خوبی دیده می‌شود

درخشش نخبگان گیلانی در جامعه قرآنی کشور به‌خوبی دیده می‌شود

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظرفیت عظیم و گسترده حوزه قرآنی در گیلان نوید دهنده تشکیل یک فضای معنوی فکری و اخلاقی در استان است گفت: درخشش نخبگان گیلانی در جامعه قرآنی کشور به‌خوبی دیده می‌شود.

به گزارش گیلانستان ، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم تجلیل از منتخبان کشوری و استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان گیلان اظهار داشت: در جامعه کنونی ما نهضتی قرآنی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم و گسترده حوزه قرآنی در گیلان نوید دهنده تشکیل یک فضای معنوی فکری و اخلاقی در استان است و درخشش نخبگان گیلانی در جامعه قرآنی کشور به‌خوبی دیده می‌شود گفت: یکی از ارکان مهم حوزه‌های تعلیمی قرآن، اساتید و مدرسان قرآنی هستند که قرآن را به‌درستی منتقل کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، قرآن کریم را کتاب نجات بخش بشریت دانست و خاطرنشان کرد: انسان به واسطه انس با قرآن به‌درستی می‌تواند به سعادت دست یابد چرا که انس با قرآن، ثروتی بی‌پایان را نصیب آدمی می‌کند و دوری از قرآن موجب فقر می‌شود.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با تاکید بر اینکه قرائت و تلاوت، نخستین مرحله انس با قرآن است تصریح کرد: تدبر، تفکر و تامل در قرآن گام دوم مأنوس شدن با قرآن است که در این مراحل، انسان خود را به قرآن عرضه می‌کند و فضایل قرآنی در زندگی آدمی تاثیرگذار می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم قرآن عقلانیت است و در انس با قرآن، عقلانیت به‌درستی در زندگی اجتماعی نقش ایفا می‌کند گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) قرآن مجسم و قرآن ناطق است و به‌درستی می‌توان جلوه‌های قرآن را در سیره زندگی ایشان نظاره‌گر بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری قرآن را کتاب ادب بشر برشمرد و با اشاره اینکه نیازهای انسان در حوزه‌های مختلف با عمل به قرآن تامین می‌شود خاطرنشان کرد: جامعه امروز باید با گفتار، رفتار و مستندات قرآن همراه شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های خلقت آدمی دانایی و دارایی است افزود: دارایی انسان باید در شأن و منزلت آدمی باشد و با مرگ از میان نرود و انس با قرآن می‌تواند بزرگترین دارایی آدمی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب قانون زندگی است که به تمامی ابعاد مادی و معنوی توجه دارد خاطرنشان کرد: قرآن کتابی با راهبرد و راهکارهای رسیدن به معنویت در دنیا و آخرت است و اگر قوانین قرآن به درستی پیاده شود موجب حفظ حراست انسان می‌شود و آدمی را به حیات طیبه می‌رساند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار