کد خبر : 69146
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

درخواست نماینده لاهیجان از وزیر بهداشت برای نجات گیلان/ شرایط کرونایی استان فوق حاد است

درخواست نماینده لاهیجان از وزیر بهداشت برای نجات گیلان/ شرایط کرونایی استان فوق حاد است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه شمار زیادی از مردم گیلان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند گفت: در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار اقدام عاجل پزشکی به گیلان شدم‌.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی میکال با اشاره به شرایط فوق حاد کرونایی در استان گیلان اظهار داشت: حدود ۲ هزار بیمار کرونایی اکنون در بیمارستان‌های استان گیلان بستری بوده و از طرفی شمار زیادی از بیماران سرپایی نیز به درمانگاه‌های استان مراجعه کرده و یا در منزل بستری هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد زیادی از مردم شریف گیلان بر اثر ابتدا به کرونا جان‌شان را از دست داده‌اند، ابراز داشت: در جهت رسیدگی به شرایط وخیم کرونایی در گیلان بنده مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت داشتم تا با قید فوریت به داد مردم استان گیلان برسند.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به زحمات کادر درمان گیلان در راستای مقابله با کرونا افزود: به‌دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا تمام تلاش  دانشگاه علوم پزشکی، روسای بیمارستان‌ها، پرستاران و کلیه کادر درمان گیلان در روزهای آتی بی‌ثمر خواهد بود.

فرخی با اشاره به نیازمندی‌های گیلان در حوزه تجهیزات پزشکی برای کنترل شرایط وخیم کرونایی در گیلان گفت: استان گیلان در حال حاضر به ۱۰ دستگاه اکسیژن‌ساز، مخزن آن و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید دارو و تجهیزات و برای جذب و به‌کارگیری پرستار و نیروی خدماتی نیاز دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده ۱۸ مردادماه در نامه‌ای به وزیر بهداشت عنوان کردم که در جهت تأمین تجهیزات و ایجاد انگیزه برای کادر ایثارگر درمان در استان گیلان به فوریت اقدام کند.

فرخی گفت: تأمین تجهیزات و اعتبارات مذکور اکنون نیاز مبرم استان گیلان در جهت کنترل شرایط حاد کرونایی است تا کادر درمان بتواند با آرامش خاطر در راستای انجام وظایفشان و خدمت به بیماران کرونایی گام برداشته و همچون گذشته در این آزمون بزرگ ایثار نیز سربلند و ماندگار باشند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس بیان کرد: همچنین از مسئولین استانی، استاندار گیلان و مسئولین کشوری، رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تقاضا دارم تا با جدیت نسبت به جلوگیری از مسافرت‌ها به استان گیلان اقدام کنند چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راهکار برای جلوگیری از همه‌گیری کرونا است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار