کد خبر : 1771
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آبان 1394- 34: 20

درخواست وام میلیاردی شهردار رشت از بانک شهر/ابلاغ ۲۴ ‌پست سازمانی خارج از چارت توسط شهردار‌

درخواست وام میلیاردی شهردار رشت از بانک شهر/ابلاغ ۲۴ ‌پست سازمانی خارج از چارت توسط شهردار‌

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت درباره درخواست وام هنگفت ۱۲۰ میلیارد تومانی از بانک شهر توضیح دهد.

به گزارش درگیلان، محمود باقری‌خطیبانی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: شهردار رشت درباره درخواست وام ۱۲۰ میلیارد تومانی از بانک شهر باید به اعضای شورا توضیح دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون شهردار رشت این تقاضای هنگفت از بانک شهر را به اعضای شورا اطلاع نداده است، افزود: شهردار رشت به چه دلیل و برای انجام چه پروژه‌ای چنین تقاضایی کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: آیا اجرای کارهای تعهدآور و درخواست وام‌های هنگفت از بانک‌هایی که افراد خودشان در آنها دخیل هستند شرعی است.

وی با اشاره به اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی در شهر رشت، تصریح کرد: پروژه پیاده‌راه فرهنگی برای ما نامفهوم است.

باقری‌خطیبانی به مشکلات درآمدی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: اقدام‌های تعهدآور در شرایطی که بحران مالی در شهرداری رشت حاکم است و حقوق کارکنان حجمی و رفتگران پرتلاش با تأخیر انجام می‌شود چه توجیهی از سوی شهردار رشت دارد.

وی با بیان اینکه شهردار رشت باید درباره عدم اجرای پل‌های روگذر در شهر رشت پاسخگو باشد، افزود: احداث پل‌های روگذر از زمان شورای دوم در دستور کار قرار گرفت و در اعتبارات سال جاری شهرداری رشت نیز گنجانده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: عدم احداث پل‌های روگذر در برخی از نقاط شهر رشت موجب بروز حوادث متعدد رانندگی و متعاقب آن فوت شهروندان شده است.

وی تصریح کرد: موضوع قابل تأمل در عدم احداث پل‌های روگذر در شهر رشت این است که احداث آنها در اعتبارات شهرداری رشت منظور شده و سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی نیز تمایل خود را برای همکاری در این پروژه‌ها اعلام کرده است.

باقری‌خطیبانی با اشاره به مشکل آسفالت سطح شهر رشت، خاطرنشان کرد: زمانی که موضوع نهضت آسفالت در شورای چهارم مطرح شد برخی این موضوع را مورد تمسخر قرار دادند و امروز وضعیت آسفالت شهر رشت به حدی نامطلوب است که همان منتقدان اعلام می‌کنند آسفالت شهر رشت بی‌کیفیت‌ترین نوع آسفالت است و کمتر از یک ماه به شن و ماسه تبدیل می‌شود.

وی درباره حقوق و مزایای خارج از عرف به برخی از معاونان شهرداری رشت، گفت: اخیراً در نامه‌ای از شهردار رشت تقاضا کردم درباره ۲۴ عنوان پست سازمانی خارج از چارت شهرداری رشت که توسط وی برای آنها ابلاغ صادر شده، توضیح دهد اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تصریح بر اینکه شهردار رشت بر چه مبنایی برای معاونان و سرپرستان مناطق حق سرپرستی در نظر می‌گیرد، یادآور شد: چرا حق سرپرستی معاونان شهردار رشت از مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته و این افزایش حقوق و پاداش بر چه مبنایی است.

به گزارش فارس، باقری‌خطیبانی از تأخیر هر هفته در زمان ساعت برگزاری جلسات علنی شورای رشت گلایه کرد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار