کد خبر : 88887
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

یادداشت/ سروش علیزاده:

درد است که ما زبان نسل جدید را بلد نیستیم!/ کانونی بدون بودجه دولتی ولی با مدیری کاربلد

درد است که ما زبان نسل جدید را بلد نیستیم!/ کانونی بدون بودجه دولتی ولی با مدیری کاربلد

.

به گزارش گیلانستان، سروش علیزاده از روزنامه‌نگاران گیلانی در یادداشتی نوشت: گاهی فکر می کنم ما زبان ارتباط با نسل های بعد از خودمان را فراموش کرده ایم. به قول مرحوم هوشنگ ابتهاج زبانی برای بیان این درد نیست که سازمان ها و ادارات عریض و طویل با بودجه های کلان دولتی نه تنها تاثیری بر نسل جوان نگذاشته اند که اسفناک این است که هیچ حرف و کلام مشترکی هم با نسل جوان و نوجوان ندارند. یکی از مشکلات اساسی هم در مدیران ناکاربلد بخش های دولتی است که با هیچ برنامه و هدفی به جان بودجه ها می افتند و قول« میلتون فریدمن» اقتصاددان آمریکایی اگر مدیریت یک بیابان شنزار را به بخش دولتی واگذار کنید، بعد از پنج سال با کمبود شن مواجه می‌شوید.

من به جد معتقدم ، سیستم آموزشی که با هدر دادن وقت کودک و نوجوان با بمب باران دروس بی هدف و بیهوده ، کارخانه یکسان سازی و ابله پروری کاری جز کشتن استعداد ندارد و ماحصل این آموزش هیچ شناختی از زندگی نمی دهد و عملا پدر و مادر باید تمام آنچه را که نیاز است کودک و نوجوان بیاموزد در خارج از مدرسه فراهم کنند.

اما در همین رشت خودمان کانونی هست که بدون ارتزاق از بودجه دولتی ، تنها با کمک های خیرین و مدیریت درست و کاربلد ، برنامه ها و آموزش هایی دارد که مرا با سالها فعالیت در امور فرهنگی و هنری و اجتماعی به وجد می آورد.

گاهی فرصتی دست می دهد سری به کانون جوانان رضوی می زنم و از مدیر مجموعه آقای اسحاق معبود مژدهی در مورد برنامه های شان پرس و جو می کنم. می نشینیم و فیلم برنامه هایی که دارند را تماشا می کنیم و می بینم چگونه کودکان و نوجوانان را با مسائلی که در زندگی با آن روبه رو هستند آشنا می کنند و عملا کودک و نوجوان از شستن لباس خود گرفته تا امور مختلف علمی و درسی در این کانون آشنا می شود و مربیان این کودکان و نوجوانان کسانی هستند که در همین کانون رویش کرده اند و خودشان زمانی کودک و نوجوان همین فضا بوده اند و با گذراندن دوره ها و مقاطع مختلف در طی زمان خود اکنون مربی و معلم هستند و تعامل بسیار خوب و مثبتی بین این مجموعه ، کودک و نوجوان و والدین این کودکان بر قرار است.

همه این ها با درایت و مدیریت و برنامه ریزی برادر خوب و محترمم آقای مژدهی است .مدیری توانمند و کاربلد و تاکید می کنم کار بلد که می داند چه می خواهد چه انجام می دهد و چه نتیجه ای می گیرد.

همین چند روز پیش که التهاب بحث حمله و مسمومیت کودکان در مدارس سبب شد که والدین کودکان شان را به مدرسه نفرستند در دو برنامه جداگانه دختران و پسران در تالار مرکزی همان پدر و مادر ها فرزندان شان را آوردند و هر سانس به جرات می توان گفت هزار کودک با والدین شان حضور داشتند و تا بالای سن کودکان و نوجوانان نشسته بودند و خیلی سخت است بتوانید بیست دقیقه این حجم کودک و نوجوان را همراه برنامه داشته باشی و سه ساعت بدون خستگی برنامه را دنبال کردند.

من به نوبه خودم لازم دیدم که به ایشان دست مریزاد و خسته نباشید بگویم و یاد آور شوم که قدر چنین آدم هایی را در این شهر بدانیم . خسته نباشی آقای محترم ، مرد خوب شهر ما آقای مژدهی.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار