کد خبر : 14144
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1396- 50: 15

درست نیست اصلاح‌طلبان مطلبی را بگویند و اصولگرایان موضوع دیگری را بیان کنند/ مسؤولان زمینه ناراحتی رهبری را فراهم نکنند

درست نیست اصلاح‌طلبان مطلبی را بگویند و اصولگرایان موضوع دیگری را بیان کنند/ مسؤولان زمینه ناراحتی رهبری را فراهم نکنند

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تبعیت از ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: وجود دو صدایی در کشور درست نیست و مسؤولان، دولت و وزرا مشکلات خود را نزد مقام معظم رهبری مطرح کرده و برطرف کنند و اجازه ندهند ایشان ناراحت شوند.

به گزارش گیلانستان به نقل از روزنه گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به روایاتی در مورد اهل بیت (ع) اظهار کرد: اهل بیت (ع) مانند کشتی نوح برای مردم هستند و هر فردی که طرفدار واقعی و ادامه دهنده راه آنها باشد نجات پیدا می‌کند و اگر تخلف کرده و از اهل بیت (ع) کناره‌گیری کند، غرق می‌شود.

وی، ولایت فقیه را نازله اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: مردم همان طور که در زمان اهل بیت(ع) باید تابع آنها باشند در زمان غیبت نیز باید از ولی فقیه تبعیت کنند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه وجود دو صدایی در کشور درست نیست، بیان کرد: صحیح نیست مقام معظم رهبری مطلبی را بیان کنند و دیگران موضوعی دیگری را بگویند.

قربانی تصریح کرد: درست نیست اصلاح‌طلبان مطلبی را بگویند و اصولگرایان موضوع دیگری را بیان کنند، طرفداران غرب موضوعی را بگویند و طرفداران اسلام ناب محمدی(ص) مطلبی دیگری را بیان کنند بلکه مردم باید تابع ولی امر مسلمین باشند.

وی ادامه داد: اگر مسؤولان، دولت و وزرا مشکلاتی دارند آن را خدمت مقام معظم رهبری مطرح کرده و برطرف کنند و اجازه ندهند رهبر معظم انقلاب ناراحت شوند و مسائل را در مرقد مطهر امام(ره) یا در جلسه با دانشجویان بگویند و این امر نشان‌دهنده دغدغه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران پیرو قرآن و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: همه باید گوش به‌فرمان مقام معظم رهبری باشیم و کاری نکنیم ایشان در سالروز رحلت امام(ره) و در جلسه با دانشجویان آن طور صحبت کنند.

قربانی، ملت ایران را ولایی خواند و یادآور شد: مردم ما طرفدار امام(ره) و انقلاب هستند و کشتی‌بان و ناخدای ما امام خامنه‌ای است.

*سادات حسنی و حسینی تداوم دهنده راه پیامبر(ص)

وی در ادامه با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: خداوند با دادن فرزندان به حضرت زهرا(س) خانه پیامبر(ص) را روشن کرد و سادات حسنی و حسینی در طول تاریخ تداوم دهنده راه رسول اکرم(ص) بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به هفته اطعام و اکرام ایتام به مناسبت ولادت امام حسن(ع) اشاره کرد و افزود: کریم کسی است که گرسنه می‌ماند و دیگران را سیر می‌کند و امام حسن مجتبی(ع) کریم بود.

قربانی همچنین با بیان اینکه معراج پیامبر اکرم(ص) در شب هفدهم ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: اکنون مسجدالاقصی در اختیار صهیونیست‌ها است و رؤسای کشورهای اسلامی قدس شریف را تحویل رژیم صهیونیستی دادند.

وی متذکر شد: برخی جنگ را بد می‌دانند اما جنگی که مانند صدام به ایران تحمیل شود و پنج استان کشور را اشغال کند، نمی‌توانیم دستان خود را بالا برده و این امر نشان‌دهنده ضعف و ذلت است و خداوند ضعف و ذلت را نمی‌خواهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در تهران، بیان کرد: حادثه روز گذشته از طرف دشمنان بود و در حمله به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام(ره) ناکام ماندند.

قربانی به حضور نیروهای جان بر کف سپاه، اطلاعات، نیروی انتظامی و مسؤولان به طور قاطع و سریع در صحنه اشاره کرد و گفت: جان برکفان کشور اجازه نمی‌دهند خدشه‌ای به نظام وارد شود و تاکنون بیش از ۹۰ گروه تروریستی را دستگیر کرده و نقشه‌های آنها را خنثی کردند.

*ملت ایران به هیچ عنوان از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نمی‌آید

وی با تأکید براینکه ملت ایران به هیچ عنوان از آرمان‌های انقلاب اسلامی دست نمی‌کشد، خاطرنشان کرد: مردم ایران اجازه نمی‌دهند خللی در اراده و حمایت از جمهوری اسلامی پدید آید و همه در حمایت از انقلاب و راه امام(ره) دشمنان را زمین‌گیر کرده و به گور می‌فرستیم.

امام جمعه رشت به موضوع زکات اشاره کرد و یادآور شد: زکات در لغت به معنای پاکیزگی و رشد و بالندگی است و پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ روزه زکات بدن است.
قربانی با بیان اینکه در روایات به ۱۲ موضوع زکات اشاره شده است، اظهار کرد: زکات قدرت رعایت انصاف و عدالت در جامعه و زندگی است ضمن اینکه اگر انسان در دعوا با فرد یا گروهی به پیروزی رسید زکات آن احسان به دیگران است.

وی، زکات دانش را در اختیار گذاشتن آن به دیگران عنوان کرد و افزود: زکات جایگاه انسان در جامعه این است که گرفتاری افراد را در چارچوب قانون برطرف کند و زکات سلامتی بندگی خداوند است.

*نیروی انتظامی با روزه‌خواران بی‌اعتنا به شعائر دینی برخورد کند

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مسلمانان است، بیان کرد: اگر در ماه مبارک رمضان فردی به طور علنی روزه‌خواری کرد باید محترمانه به او تذکر دهیم و نیروی انتظامی با روزه‌خوارانی که بی‌اعتنا به شعئر دینی هستند باید برخورد کرده و آنها را ادب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار