کد خبر : 16144
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1396- 44: 17

درصد بودجه قرآنی توسط دولت پرداخت نشده است/ در حوزه قرآنی شاهد موازی کاری دستگاه‌های مختلف هستیم

درصد بودجه قرآنی توسط دولت پرداخت نشده است/ در حوزه قرآنی شاهد موازی کاری دستگاه‌های مختلف هستیم

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به اینکه ما در حوزه قرآنی شاهد موازی کاری و یا رقابت دستگاه‌های مختلف هستیم بیان کرد: این عوامل نه‌تنها باعث پیشرفت کشور نشده است بلکه مانع پیشرفت جامعه قرآنی نیز هستند.

به گزارش گیلانستان، مهدی قره شیخ لو امروز در همایش استانی تجلیل از معلمان و مدیران قرآنی استان گیلان در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در سال ۹۷ انقلاب اسلامی ایران، به ۴۰ سالگی می‌رسد که باید گفت در این سال‌ها پیشرفت قرآنی کشور چشم‌گیر بوده است.

وی بابیان اینکه در اوایل انقلاب اسلامی تعداد حفاظان قرآنی از  تعداد انگشتان دست هم تجاوز نمی‌کرد  گفت: دستگاه‌های مختلف قرآنی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا تعداد چشمگیری از حفاظ در جامعه قرآنی را پرورش داده‌اند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور  بابیان اینکه نمی‌توان از آسیب‌ها چشم‌پوشی کرد گفت: دانش‌آموختگی  قرآن یعنی دانش‌آموختگی دین، لذا فارغ‌التحصیلان آن  باید در این حوزه تعلم یافته دین مبین اسلام  باشند و تعلیم اگر فقط در بعد ظاهری آن باشد، می‌طلبد مربیان  با انجام روش مناسب، کمک‌حال مربیان نیز باشند.

قره شیخ لو با تأکید بر اینکه ما در حوزه قرآنی شاهد موازی کاری و یا رقابت دستگاه‌های مختلف هستیم بیان کرد: این عوامل نه‌تنها باعث پیشرفت کشور نشده است بلکه مانع پیشرفت جامعه قرآنی نیز هستند.

وی بودجه قرآنی  مصوب مجلس در سال ۹۵ را ۲۰۰ میلیارد عنوان کرد و گفت:   ۱۰ میلیارد از این مبلغ را دولت پرداخت کرده و این یعنی ۹۵ درصد از آن توسط دولت پرداخت نشده است.

قره شیخ لو با انتقاد از جامعه قرآنی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ بودجه   مصوب مجلس به ۱۰۰ میلیارد رسید که بااین‌وجود هیچ صدا ، انتقاد و نامه‌ای از هیچ نهاد قرآنی بیرون نیامد.

وی با تأکید بر اینکه ما دنبال تشنج و دعوا در فضای کشور نیستیم گفت: چه اشکالی دارد که به‌صورت مسالمت‌آمیز در زمان رسیدگی بودجه در مجلس شورای اسلامی از نقاط مختلف جامعه قرآنی نامه‌های گوناگونی به دست آن‌ها رسیده و از خواسته جامعه قرآنی آگاه شوند.

قره شیخ لو بابیان اینکه ما موظفیم از حق قرآن کریم و کسانی که در راه ترویج آن در جامعه فعالیت می‌کنند دفاع کنیم  اظهار کرد: ما خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه قرآنی توسط دولت نیستیم اما نباید شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی آن باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با تأکید بر اینکه ما شاهد زحمات دولت محترم با همه مشکلات و تحریم‌ها هستیم خاطرنشان کرد: انتظار داریم به هر مقدار که افزایش بودجه به دستگاه‌های دیگر تعلق می‌گیرد به همان اندازه نیز بودجه جامعه قرآنی افزایش یابد.

وی موضوع قرآن کریم را اعتقادی عنوان کرد و گفت: ما در حوزه فرهنگ باید آتش به اختیار کار کنیم لذا با راه‌اندازی پایگاه قرآنی ولو با چند نفر، منتظر هیچ دستگاه و سازمانی نباشید.

قره شیخ لو در باب سختی فعالیت در جامعه قرآنی گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام وقتی قرآن تلاوت می‌کرد به سمت حضرت سنگ پرتاب می‌کردند و یا لبان مبارک امام حسین ع را هنگامی‌که قرآن تلاوت می‌کرد با چوب می‌زدند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار