کد خبر : 62488
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳

معاون دادگستری کل گیلان:

دریافت سند برای بیش از ۱۵۰ هکتار از زمین های پادگان «حسن رود»

دریافت سند برای بیش از ۱۵۰ هکتار از زمین های پادگان «حسن رود»

معاون دادگستری کل گیلان از دریافت سند برای بیش از ۱۵۰ هکتار از پادگان حسن رود خبر داد و خواستار دستور ویژه رئیس دستگاه قضا برای بررسی این موضوع شد.

به گزارش گیلانستان، جان احمد آقایی عصر پنجشنبه در جلسه احیای حقوق عامه در حوزه انفال، منابع طبیعی و محیط زیست با بیان اینکه یکی از مصادیق انفال جنگل است، گفت: وارث کهن‌ترین جنگل یعنی هیرکانی هستیم که جز میراث جهانی است و از دوران سوم زمین شناسی در کرانه دریای خزر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وسعت جنگل‌های هیرکانی به یک میلیون و ۸۰۰ هکتار رسیده است، بیان کرد: ۲۵ درصد از جنگل‌های شمالی از بین رفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه طرح‌های توسعه درون جنگلی که تقلیدی و غیربومی است، اضافه کرد: اجرای طرح هادی، آسفالت و جاده در دل جنگل و پروژه‌های عمرانی و طرح جمع آوری جنگل نشینان و قاچاق چوب از جمله عوامل تخریب جنگل هستند.

آقایی با بیان اینکه دفن زباله در جنگل و نداشتن امکانات توسط متولیان باعث شده جنگل مورد توجه سوداگران قرار گیرد، ادامه داد: با اتکا به قانون توانستیم تا حدودی در مقابل کوه خواران و زمین خواران و سواحل خواران بایستیم.

وی در ادامه به نمونه‌های کوه خواری و جنگل خواری در استان گیلان اشاره کرد و افزود: دریافت سند برای ۸۴۰ هکتار از جنگل‌های هفت دغنان صومعه سرا نمونه‌ای از این موضوع است که این اسناد باطل شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به دریافت سند برای ۱۵۱ هکتار از پادگان حسن رود، گفت: این زمین ۳۵ هزار میلیارد تومان قیمت دارد و بزرگترین فساد استان محسوب می‌شود.

آقایی خواستار دستور ویژه رئیس دستگاه قضا برای بررسی اینکه چه کسانی از این افراد حمایت می‌کنند، شد.

وی ادامه داد: این فرد در زمان انتخابات گذشته چندین میلیارد تومان به دهیاران استان رشوه داده و هم اکنون پرونده آنها در شعبه دو دیوان عدالت اداری در جریان است.

آقایی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم ابتدا باید از خود مسئولان شروع شود، تاکید کرد: باید دید آیا مسئولان قضائی بسترسازی برای مبارزه با فساد انجام داده‌اند یا خیر؟

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار