کد خبر : 36264
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان:

دریافت سودهای کلان بانکی با شعار رونق تولید در تضاد است

دریافت سودهای کلان بانکی با شعار رونق تولید در تضاد است

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان دریافت سودهای ۱۸ درصدی از تولیدکنندگان را در تضاد با اهداف شعار رونق تولید خواند و گفت: نحوه بانکداری واخذ مالیات بر ارزش افزوده از مشکلات تولیدکنندگان است.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش امروز در همایش گرامیداشت روز کارگر  در لاهیجان اظهار داشت: نحوه بانکداری واخذ مالیات بر ارزش افزوده از مشکلات تولیدکنندگان داخلی است و دریافت سودهای 18 درصدی با شعار رونق تولید همخوانی ندارد.

‌رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان ظرفیت‌های تولیدی در شهر لاهیجان را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: شهر لاهیجان توانمندی‌های بالایی در امر تولید به‌ویژه در حوزه مواد غذایی دارد به طوری‌که هم‌اکنون به قطب تولید مواد غذایی کشور تبدیل شده است.

دلق‌پوش ادامه فعالیت هدفمندتر کارخانجات صنعتی و لزوم حمایت جدی از آنان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده به درستی در کشور اجرایی نمی‌شود و از سویی دیگر برای پیشرفت در زمینه تولید عوامل تولید، کارگر و ارگان‌ها باید با هم تعامل معناداری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئله دریافت سود 18 درصدی تسهیلات را بارها به مسئولان کشوری انتقال داده‌ایم گفت: در سال گذشته 980 میلیارد تومان جذب بودجه برای تسهیلات رونق تولید داشتیم و برای امسال نیز امیدواریم این مبلغ با مساعدت بیشتر نهادهای ذیربط به هزار و 200 میلیاردتومان برسد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان افزایش توان صادراتی استان در حوزه‌های مختلف را متذکر شد و ضمن تأکید بر آن اظهار داشت: عزم و اراده دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید می‌تواند ظرفیت‌های صادراتی محصولات با کیفیت استان گیلان را بیشتر از گذشته ارتقاء دهد.

دلق‌پوش مشاوره و حضور کارشناسان گمرکی در محل واحدهای منتخب آماده صادرات را به‌‌عنوان راهکاری عملیاتی حمایت از صادرات مورد توجه قرار داد و بیان داشت: سال رونق تولید فرصتی بسیار ارزشمند و مغتنم برای حمایت واقعی از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی است.

وی تأمین سریع مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و روان‌سازی ترخیص کالا و قطعاتی که منجر به سرعت بخشی در چرخ تولید داخلی می‌شود را ضروری خواند و عنوان کرد: امیدواریم با تحقق برنامه‌ها و اهداف راهبردی،‌ حجم تولید و صادرات استان گیلان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار