کد خبر : 4709
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰:۱۷

در بوته نقد ندیدن رسانه ها یکی از عوامل کندی توسعه گیلان است

در بوته نقد ندیدن رسانه ها یکی از عوامل کندی توسعه گیلان است

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اعتقاد ما این است که وجود رسانه های پیگیر، مطالبه گر و ناظر میتواند ما را به جامعه ای پویا تر، با نشاط تر و چابک تر تبدیل کند، گفت: در بوته نقد ندیدن رسانه ها یکی از عوامل کندی توسعه در گیلان می باشد.

به گزارش درگیلان، رضا ثقتی در ارزیابی عملکرد رسانه های گیلان، اظهار کرد: عدم  مطالبه گری برخی رسانه ها  از جمله دغدغه های امروز افکار عمومی در گیلان است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: عدم مطالبه گری  برخی رسانه ها از یک سو و از سویی به چالش کشاندن غیر منصفانه و غرض ورزانه یک نهاد و دستگاه توسط برخی رسانه هاو درنهایت  اغراق در تعریف و تمجید  و نادیده گرفتن  نقصان و ناکارآمدی یک دستگاه  توسط یک رسانه  از جمله آسیب هایی است که  رسانه ها در گیلان مبتلا به آن هستند.

مشاور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: امروزه با دلایل ذکر شده کمتر دستگاه و سازمانی خود را  زیر ذره بین رسانه ها می بینند  و عملا علاقه ای به پاسخگویی ندارند و بیشتر تمایل دارند که رسانه ها کار روابط عمومی سازمان را انجام دهند.

ثقتی با اشاره به اینکه این مساله بغرنج  یک علت و معلولی دارد، اضافه کرد:با این وجود ایا میتوان استنباط کرد که رسانه ها جایگاه نماینده و تریبون افکار عمومی خود را از دست داده اند  و تبدیل  به نماینده  یک قشر خاص شده اند؟ و جامعیت خود را از دست داده اند؟

وی با طرح این سوال که آیا دستگاه ها و سازمان ها خود را در یک چتر امنیت می بینند  که به رسانه ها پاسخگو نباشند؟، بیان کرد: به هر حال اعتقاد ما این است که  وجود رسانه های پیگیر  و مطالبه گر و ناظر میتواند ما را به جامعه ای پویا تر، با نشاط تر و چابک تر تبدیل کند.

ثقتی در خاتمه اظهار کرد: در  بوته نقد ندیدن رسانه ها یکی از عوامل کندی توسعه در استان می باشد./دیارباران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار